Companii

Hotelierii simt că firmele au început să facă mai mult business

Hotelierii simt că firmele au început să facă mai mult business

Autor: Mirabela Tiron

03.05.2011, 23:49 431

Businessul hotelier din Capitală a păşit pe o primă treaptă arevenirii, cererea pentru cazare fiind în creştere în primultrimestru datorită clienţilor corporate şi în special companiilordin farma şi energie, sunt de părere jucătorii din industriahotelieră prezenţi la evenimentul Hotel Tourism & LeisureInvestment Forum.

Michele Meoni, directorul de operaţiuni al lanţului ho­te­lierromânesc Continental Hotels, aflat în proprietatea omu­lui deafaceri Radu Enache, a declarat că dacă firmele din do­meniul farmaau rezervat mai multe camere anul acesta, cererea pentru camere astagnat în cazul companiilor din FMCG, în timp ce solicitărilefirmelor din construcţii continuă să fie reduse.
"Aş putea spune, luând în considerare interesul pentru hote­luriledin lanţul Continental, că firmele locale au început să facă maimult business. Dacă anul trecut îşi trimiteau anga­jaţii înCapitală la întâlniri pentru o zi fără să solicite cazare la unhotel, acum au început să rezerve locuri în camere", a spus MicheleMeoni.
Camere mai ieftine şi mai pline
În primele trei luni, gradul mediu de ocupare al hotelurilor dinCapitală, clasificate la trei, patru şi cinci stele şi careoperează sub branduri internaţionale a crescut cu 3,7%, potrivitlui Sorin Ionescu, managing partner al com­paniei de consultanţăhotelieră Fivestar Hospitality. Cerce­tarea a fost făcută pe uneşantion de 4.150 de camere hoteliere din Capitală.
În cazul hotelurilor de trei şi patru stele, ce nu operează sub unbrand internaţional, acelaşi indicator a crescut cu 11,6% potrivitunui studiu pe 1.190 de camere.
Mai mult, cercetarea pe eşantioanele de mai sus a arătat că tarifulmediu pe cameră (ADR- average daily rate) a scăzut cu 3,6% în cazulhotelurilor afiliate la lanţuri interna­ţionale, anul trecut acesttarif mediu situându-se la 75,7 euro.
"Sunt numeroase oportunităţi pentru dezvoltarea de hoteluri pepiaţa românească", spune Ionescu.
Hilton: România e o piaţă strategică
Oficialii lanţului hotelier internaţional Hilton au declarat că ocameră de hotel ce va opera sub un brand de trei sau patru stele allanţului solicită o investiţie de doar 40.000 sau 45.000 de euro.
"Anul acesta vom pune brandul Hampton by Hilton pe două hoteluri depe piaţa românească, urmând ca în următorii ani să mai afiliem şialte unităţi. România este o piaţă strategică pentru lanţulnostru", a declarat Marybelle Arnett, vicepreşedinte şiresponsabilă cu dezvoltarea lanţului interna­ţional Hilton pepieţele din Europa şi Africa. În Cluj-Napoca se află unul dintrehotelurile care vor fi afiliate la Hilton, potrivit oficialilorlanţului hotelier.
Hilton a devenit lanţul internaţional cu cea puternică stra­te­giede extindere pe piaţa românească, afiliind mai multe uni­tăţi înprovincie, printre care hotelul Prahova Plaza din Plo­ieşti,unitatea de cinci stele din Sibiu, deţinută de Nicolae Mi­nea, unhotel din Oradea, deţinut de compania Calipso Ora­dea, pe lângăhotelul de cinci stele din Capitală, Athénée Pa­lace Hilton.Afilierea acestor hoteluri a fost negociată de ro­mâ­nca AdelaCristea, care se ocupă de dezvoltarea lanţului Hilton.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO