Businessul hotelier din Capitală a păşit pe o primă treaptă arevenirii, cererea pentru cazare fiind în creştere în primultrimestru datorită clienţilor corporate şi în special companiilordin farma şi energie, sunt de părere jucătorii din industriahotelieră prezenţi la evenimentul Hotel Tourism & LeisureInvestment Forum.
Michele Meoni, directorul de operaţiuni al lanţului hotelierromânesc Continental Hotels, aflat în proprietatea omului deafaceri Radu Enache, a declarat că dacă firmele din domeniul farmaau rezervat mai multe camere anul acesta, cererea pentru camere astagnat în cazul companiilor din FMCG, în timp ce solicitărilefirmelor din construcţii continuă să fie reduse.
"Aş putea spune, luând în considerare interesul pentru hoteluriledin lanţul Continental, că firmele locale au început să facă maimult business. Dacă anul trecut îşi trimiteau angajaţii înCapitală la întâlniri pentru o zi fără să solicite cazare la unhotel, acum au început să rezerve locuri în camere", a spus MicheleMeoni.
Camere mai ieftine şi mai plineÎn primele trei luni, gradul mediu de ocupare al hotelurilor dinCapitală, clasificate la trei, patru şi cinci stele şi careoperează sub branduri internaţionale a crescut cu 3,7%, potrivitlui Sorin Ionescu, managing partner al companiei de consultanţăhotelieră Fivestar Hospitality. Cercetarea a fost făcută pe uneşantion de 4.150 de camere hoteliere din Capitală.
În cazul hotelurilor de trei şi patru stele, ce nu operează sub unbrand internaţional, acelaşi indicator a crescut cu 11,6% potrivitunui studiu pe 1.190 de camere.
Mai mult, cercetarea pe eşantioanele de mai sus a arătat că tarifulmediu pe cameră (ADR- average daily rate) a scăzut cu 3,6% în cazulhotelurilor afiliate la lanţuri internaţionale, anul trecut acesttarif mediu situându-se la 75,7 euro.
"Sunt numeroase oportunităţi pentru dezvoltarea de hoteluri pepiaţa românească", spune Ionescu.
Hilton: România e o piaţă strategicăOficialii lanţului hotelier internaţional Hilton au declarat că ocameră de hotel ce va opera sub un brand de trei sau patru stele allanţului solicită o investiţie de doar 40.000 sau 45.000 de euro.
"Anul acesta vom pune brandul Hampton by Hilton pe două hoteluri depe piaţa românească, urmând ca în următorii ani să mai afiliem şialte unităţi. România este o piaţă strategică pentru lanţulnostru", a declarat Marybelle Arnett, vicepreşedinte şiresponsabilă cu dezvoltarea lanţului internaţional Hilton pepieţele din Europa şi Africa. În Cluj-Napoca se află unul dintrehotelurile care vor fi afiliate la Hilton, potrivit oficialilorlanţului hotelier.
Hilton a devenit lanţul internaţional cu cea puternică strategiede extindere pe piaţa românească, afiliind mai multe unităţi înprovincie, printre care hotelul Prahova Plaza din Ploieşti,unitatea de cinci stele din Sibiu, deţinută de Nicolae Minea, unhotel din Oradea, deţinut de compania Calipso Oradea, pe lângăhotelul de cinci stele din Capitală, Athénée Palace Hilton.Afilierea acestor hoteluri a fost negociată de românca AdelaCristea, care se ocupă de dezvoltarea lanţului Hilton.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels