Companii

Iarna grea a lovit vanzarile producatorilor de ciment

08.05.2008, 20:05 19

Producatorii de ciment care activeaza pe piata locala, Lafarge (Franta), Holcim (Elvetia) si HeidelbergCement (Germania) si-au redus puternic ritmul de crestere in primul trimestru cu un avans cuprins intre 8 si 34%, din cauza vremii nefavorabile din primele doua luni.
Spre comparatie, cei trei producatori si-au dublat sau triplat vanzarile in perioada similara a anului trecut datorita volumului mare de constructii si iernii blande de la inceputul lui 2007. Vanzarile de ciment ale Lafarge in Romania au crescut cu 8% in primul trimestru, evolutie determinata, in principal, de majorarea volumelor comercializate, potrivit raportului financiar al producatorului francez. Avansul volumelor a avut o contributie de 5,3% din totalul cresterii, iar diferenta de 2,7% reprezinta impactul altor factori, printre care variatia preturilor si a liniei de produse.
"Primul trimestru al anului 2007 a cunoscut vanzari foarte ridicate datorita temperaturilor mai ridicate decat cele obisnuite. Anul 2008 se anunta in crestere puternica, intre 10 si 15%. Vom continua pe aceeasi tendinta, a lucrarilor industriale si comerciale si inca asteptam inceperea marilor lucrari de infrastructura", a declarat pentru ZF Philippe Questiaux, presedinte si director general al Lafarge Ciment.
Cresterea vanzarilor Lafarge Ciment s-a situat mult sub media de 35,3% inregistrata de grupul Lafarge in tarile din Centrul si estul Europei, respectiv Polonia, Serbia sau Rusia.
Spre comparatie, in primul trimestru din 2007 vanzarile de ciment ale Lafarge au crescut cu 182,7%, evolutie determinata in special de avansul volumelor comercializate, de 160,7%. Pentru a face fata cererii mari de pe piata, Lafarge a redirectionat anul trecut o mare parte din export catre consumul de pe piata interna, ponderea exporturilor ajungand la finele lui 2007 la numai 5%. In urma cu doi-trei ani, exporturile generau circa 20-30% din cifra de afaceri a Lafarge Ciment.
Carpatcement Holding, subsidiara locala a grupului german HeidelbergCement, a inregistrat in primul trimestru o crestere de 19% a volumelor de vanzari comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.
"Cresterea vanzarilor a fost determinata de majorarea cererii si a putut fi realizata in conditiile in care am inceput anul 2008 cu stocuri semnificative de ciment si clincher. In aceeasi perioada, productia de ciment nu a crescut decat cu 11%, iar cea de clincher doar cu 5% fata de productia realizata in anul precedent", afirma Mihai Rohan, directorul general al Carpatcement Holding. Cererea de ciment a fost generata in continuare preponderent de sectorul rezidential si comercial, avand in vedere ca lucrarile mari de infrastructura continua sa intarzie un demaraj in forta.
Cresterea sub nivelul inregistrat anul trecut a fost realizata si de Holcim Romania, care a inregistrat in primele trei luni ale anului un avans de 37,3% al vanzarilor de ciment comparativ cu aceeasi perioada din 2007. Volumul de vanzari de ciment a crescut cu 34,3%, in timp ce avansul preturilor a fost de 3%.
Consumul de ciment a ajuns anul trecut la 450 de kilograme/cap de locuitor, nivel similar cu cel din Ungaria sau Cehia, tari care au acest consum inca de acum zece ani. Piata cimentului a crescut anual cu circa 2 milioane de tone si va ajunge anul acesta la circa 12 milioane de tone, respectiv la o valoare de un miliard de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO