Companii

Importatorul Peugeot: profiturile vor veni din serviciile postvanzare

Importatorul Peugeot: profiturile vor veni din serviciile postvanzare

Radu Cristian, directorul comercial al Trust Motors: "Pentru a putea lansa alte centre de profit este nevoie de masini pe strada. Este un curs normal al afacerii, pentru ca la fiecare masina apare uzura si nevoia de intretinere."

24.10.2007, 18:41 51

Marjele de profit pe piata auto vor continua sa scada pana aproape chiar de zero, dupa ce in ultimii trei ani s-au redus cu mai mult de 60%, este de parere Radu Cristian, directorul comercial al Trust Motors, importatorul Peugeot pe piata interna. Anul trecut, importatorul Peugeot a realizat o cifra de afaceri de 175 mil. euro si un profit net de 13,8 mil. euro, adica o marja de 12,6%.
"Marja va continua sa scada pana la a vinde fara margini pentru a creste pe alte centre de profit, dupa cum se intampla in unele piete din Europa de Vest, chiar daca vanzarile inca cresc spectaculos", a declarat Cristian.
Marginile declarate de majoritatea importatorilor din piata se situeaza in prezent in intervalul 5-7% din cifra de afaceri, comparativ cu un nivel care ajungea chiar si la 40% in urma cu zece ani. Spre deosebire, companiile care activeaza in retailul de autovehicule personale pe pietele vest-europene comercializeaza masini cu un adaos scazut pentru a creste numarul masinilor care au nevoie de servicii postvanzare.
"Pentru a putea lansa alte centre de profit este nevoie de masini pe strada. Este un curs normal al afacerii, pentru ca la fiecare masina apare uzura si nevoia de intretinere", a spus Cristian. Potrivit datelor Trust Motors, in Romania, parcul auto Peugeot va numara la sfarsitul anului mai mult de 60.000 de autoturisme, mai mult de 90% aflandu-se inca in circulatie.
Cifra de afaceri a unui dealer este formata din veniturile obtinute din vanzarea de automobile noi, de piese de schimb si din orele de manopera prestate pentru reparatii. "Proportia ar trebui sa fie egala intre cele trei centre, dar pana la teorie lucrurile se schimba. De aceea, doar in functie de evolutia vanzarilor de masini se schimba ponderea centrelor de profit", a declarat Cristian. Cifra de afaceri estimata de importatorul Trust Motors pentru 2007 este de 225 de milioane de euro din care 85% este reprezentata de vanzarile de automobile.
O alta componenta a profitului unui dealer de masini o reprezinta operatiunile de buy-back, in urma carora o masina vanduta este preluata de client, trece printr-o serie de verificari si reparatii, iar apoi ajunge prin revanzare din nou in piata. Revanzarea masinilor cumparate de la clienti nu se face insa in acelasi fel ca in pietele vest - europene, unde pretul unui second-hand este stabilit dupa o serie de cataloage care iau in calcul vechimea, uzura si o depreciere standard pentru orice marca. In schimb, in Romania pretul de vanzare a unei masini rulate se stabileste de cele mai multe ori dupa pretul pietei si prin negociere.
Volumul importurilor second-hand Peugeot intermediate de Trust Motors in acest an va ajunge la 500 de unitati, in timp ce vanzarile de autoturisme si utilitare noi vor ajunge la 16.000 de unitati.
"Romania, comparativ cu alte tari vecine, are un import de second-hand de lux, de pana in 3 ani pentru ca merge prea mult pe filosofia "Sunt prea sarac sa-mi cumpar un lucru ieftin", a spus Cristian. Din aceeasi cauza, explica el, preferintele consumatorului roman au inceput sa semene cu ale celui din vest, unde echiparile automobilelor sunt din ce in ce mai complexe.
Si in ceea ce priveste nivelul vanzarilor piata din Romania se apropie de nivelul celor din vest, ajungand, in cazul Peugeot, la nivelul vanzarilor din Ungaria. Spre deosebire, in Bulgaria se comercializeaza aproximativ 40% din volumul de autoturisme Peugeot din Romania, iar in Serbia vanzarile sunt de 4.000 de unitati.
Trust Motors are in Romania o retea formata din 22 de unitati Blue Boox si 23 de unitati de prezentare de concept urban. Reteaua urmeaza sa se extinda anul viitor cu sase noi unitati de retail Blue Box. "In ceea ce priveste show-room-urile, ne apropiem de un nivel de acoperire optim la nivel national. In privinta service-urilor avem insa la 80% din necesar. Deci tot mai este loc de crestere pentru ca trebuie sa acoperim nevoile de servisare a cererii care a crescut cu 40% anul trecut", a spus Cristian.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO