Companii

Importurile de electrocasnice Indesit au crescut cu 6% pe fondul scaderii pietei

17.02.2005, 00:00 21



Producatorul italian de electrocasnice Indesit Company, care detine marcile Indesit si Ariston, a anuntat pentru anul trecut o crestere de 6% a vanzarilor de electrocasnice din Romania fata de anul 2003.



Oficialii nu au dorit sa funizeze un nivel valoric al vanzarilor, dar este de asteptat ca nivelul realizat anul trecut sa fie mai mic decat cele 49 de milioane de euro realizate in anul 2003, avand in vedere strategia anuntata de biroul de reprezentanta din Romania si care viza concentrarea in mod deosebit pe vanzarea unor produse din gama de baza, care au un pret mai mic.



Nivelul vanzarilor de produse electrocasnice vandute anul trecut este superior estimarilor pe care oficialii companiei le-au facut de-a lungul anului si care luau in calcul o mentinere a numarului de produse electrocasnice vandute la acelasi nivel cu anul 2003.



In aceste conditii, cresterea numarului de electrocasnice vandute a permis companiei sa isi creasca cota de piata, pe fondul scaderii la nivel general a pietei de profil. Potrivit unor studii de piata desfasurate in perioada octombrie-noiembrie 2004 si citate de oficialii Indesit Company, italienii detineau pe piata romaneasca o cota de piata de aproximativ 19%. Producatorul italian se afla pe locul doi intre jucatorii de pe piata locala, dupa producatorul local Arctic, dar Indesit Company este cea mai bine pozitionata companie care nu desfasoara activitati de productie pe plan local.



Potrivit Indesit Company, care detine marcile Indesit si Ariston, cele mai mari cresteri de anul trecut - 13%, au fost inregistrate in segmentul masinilor de spalat, unde producatorul italian a ajuns, potrivit studiilor de piata citate de oficiali, cea mai bine pozitionata companie din segment.



Principalii concurenti ai Indesit Company pe piata romaneasca sunt, in afara producatorului local Arctic, grupurile internationale Electrolux (care detine la randul sau o fabrica de aragazuri la Satu Mare), dar si Whirlpool, Bosch-Siemens, LG sau Samsung, prezenti doar prin intermediul unor importatori locali.



Vanzarile de produse electrocasnice au scazut anul trecut, potrivit celei mai mari parti a jucatorilor din piata, cu aproximativ 10-15% fata de anul 2003, considerat cel mai bun an pentru afacerile cu electrocasnice de dupa revolutie, atat din punctul de vedere al volumului de produse vandute, cat mai ales a profitabilitatii inregistrate. Pentru a putea sa isi mentina sau chiar sa isi creasca vanzarile, companiile prezente pe piata si-au modificat anul trecut portofoliul de produse, axandu-se in principal pe lansarea unor produse din gamele inferioare si produse care sa ofere un raport calitate pret cat mai avantajos.  ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO