Companii

Impulsionata de temperaturile ridicate din sezonul cald, piata apelor minerale a crescut cu 18%

Impulsionata de temperaturile ridicate din sezonul cald, piata apelor minerale a crescut cu 18%

Piata apelor minerale ar putea creste cu 3-4% anul acesta

10.03.2008, 14:18 94

Piata apelor minerale a ajuns anul trecut la peste 1,1 miliarde de litri, fata de 930 mil. litri in 2006, potrivit aceleiasi surse. Daca luam in calcul si licentele date de ANRM (Agentia Nationala a Resurselor Minerale) imbuteliatorilor Dorna Apemin (pentru Izvorul Alb) si Apemin Tusnad (pentru Izvorul Zanelor si Izvorul Ascuns), piata ar putea fi estimata in prezent la peste 1,25 miliarde de litri. In valoare, aceasta s-ar putea ridica la 300-350 mil. euro.
Apa minerala carbogazoasa detine 54% din piata, in scadere cu un punct procentual fata de 2006, mai arata datele SNAM.
Cel mai mare jucator pe piata de profil este grupul Romaqua, cu capital autohton, imbuteliatorul apei minerale Borsec. Potrivit estimarilor din piata, Romaqua este urmat de Coca-Cola HBC, care a preluat compania romaneasca Dorna Apemin la finele lui 2002. Al treilea mare jucator este compania European Drinks detinuta de fratii Ioan si Viorel Micula. Cea mai mare crestere a fost inregistrata anul trecut de Rio Bucovina, producatorul apei minerale Bucovina, care aproape si-a dublat volumele imbuteliate, de la 45 mil. litri in anul 2006 la 89 mil. litri in 2007. In aceeasi perioada, si Perla Harghitei a realizat o rata de crestere importanta, de 44%.
La randul sau, Romaqua si-a majorat volumele imbuteliate cu 30% in 2007 fata de anul anterior, trecand pragul de 300 mil. litri, adica aproape dublu fata de volumele European Drinks.
Grupul Romaqua, care detine brandul cu cea mai mare cota de piata, Borsec, a anuntat ca va lansa in acest an al patrulea brand de apa, dupa ce in 2007 si-a extins portofoliul cu Aquatique. Produsul a fost lansat pe piata in plin sezon - cand consumul de apa minerala creste cu 20-30% fata de media anuala - ceea ce i-a permis companiei sa castige cota de piata fara eforturi de promovare, mizand doar pe sistemul de distributie.
Grupul vizeaza o cota de piata de 7-10% in urmatorii 2-3 ani pentru brandul Aquatique. In anul 2006, producatorul a investit aproximativ 10 mil. euro in fabricile de imbuteliere a apei detinute la Borsec si Stanceni, pentru extinderea capacitatii. In localitatea Stanceni, Romaqua a finalizat in 2006 constructia unei unitati de productie noi, pentru a face din Stanceni un brand cu distributie nationala.
Temperaturile extrem de ridicate inregistrate in lunile iulie-august din anul trecut au determinat o crestere a consumului de apa minerala intre 30- 50%, comparativ cu media anuala din 2006.
Dupa ce, in 2006, vremea ploioasa a adus o crestere de doar 6% a pietei de apa minerala fata de perioada anterioara, in 2007 canicula a adus unul dintre cei mai buni ani pentru imbuteliatori.
"Daca vom avea temperaturi normale, in 2008 previzionez o crestere de 3-4% a pietei de ape minerale (in volum - n. red.)", a spus Iosif Nagy, directorul general al SNAM (Societatea Nationala a Apelor Minerale).
La randul sau, Coca-Cola HBC, cel mai mare jucator pe piata bauturilor racoritoare si al doilea mare imbuteliator de apa minerala la nivel local cu brandurile Dorna si Izvorul Alb, a realizat anul trecut un volum total al vanzarilor in Romania de peste un miliard de litri. Compania nu a comunicat vanzarile pentru apa plata Izvorul Alb.
Potrivit datelor SNAM, Coca-Cola HBC a imbuteliat in 2007 peste 152 mil. litri de apa minerala carbogazoasa (brandul Dorna), in crestere cu peste 26% fata de perioada anterioara.
Pe piata locala, si celelalte segmente ale apelor imbuteliate au inregistrat cresteri importante in 2007.
Compania La Fantana, care detine circa 70% din piata apelor imbuteliate in watercoolere (sisteme de racire/incalzire), a realizat anul trecut o majorare a vanzarilor de peste 50% fata de 2006.
Imbuteliatorul mizeaza in acest an pe o crestere de 65% a veniturilor, pe fondul dezvoltarii segmentului pe care activeaza.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO