Companii

Incasari Alprom Pitesti de11 mil. euro pe primul semestru

28.07.2005, 19:09 43

Producatorul de mobila Alprom din Pitesti a realizat pe primele sase luni ale acestui an o cifra de afaceri de aproape 11 milioane de euro, din care circa 37% provine din vanzarile pe piata interna.

Pentru acest an, strategia companiei include cresterea ponderii vanzarilor de pe piata interna si realizarea unor investitii in modernizare si protectia mediului.

"Anul acesta ne-am propus ca productia adresata pietei interne sa ajunga la 35-40%", a afirmat Violeta Anton, director economic al societatii Alprom. In 2004, livrarile pe piata romaneasca au reprezentat 30% din cifra de afaceri.

Orientati pana acum pe exporturi, majoritatea producatorilor de mobila din Romania au inceput sa investeasca tot mai mult in cresterea vanzarilor pe piata interna pentru a fi protejati de fluctuatia cursului leu/euro.

"Piata interna este foarte interesanta pentru orice producator si comerciant de mobila si alte produse din lemn, fiind o piata in dezvoltare si in acelasi timp mai stabila decat cea externa, sub aspectul preturilor. Acestea au creat mari probleme tuturor exportatorilor, implicit celor din prelucrarea lemnului datorita intaririi monedei nationale in raport cu euro", a afirmat Anton.

Modalitatile luate in considerare de Alprom pentru cresterea vanzarilor in Romania sunt atat dezvoltarea unei retele proprii de magazine, cat si vanzarea prin alte retele. In prezent, Alprom detine cate un magazin in Bucuresti, Iasi, Cluj, Constanta si Pitesti.

Anul acesta compania si-a propus realizarea unei investitii de 1,8 de milioane de euro, din care 40% vor fi investitii in mediu. Reprezentantii companiei au spus ca inundatiile nu au afectat major activitatea companiei, insa au generat unele intarzieri la aprovizionarea cu materii prime.

Un alt proiect anuntat de companie de mai mult timp se refera la dezvoltarea exporturilor pe piata Rusiei. "Livrarile Alprom pe piata Rusiei sunt sporadice, insa in strategia departamentului de marketing un loc important il ocupa si dezvoltarea acestei piete", spune Anton.

In opinia ei, avantajele pietei Rusiei sunt marimea, apropierea fata de firmele producatoare din Romania, precum si un interes al consumatorului rus pentru produsele romanesti. "Consumatorul de mobilier de pe piata Rusiei recunoaste calitatea mobilei romanesti", a precizat Anton.

La nivel national, mobila este una din principalele industrii ca importanta in PIB, productia totala fiind de circa 1 mld. euro, insa peste trei sferturi din venituri provin din export. Anul trecut, compania Alprom a realizat o cifra de afaceri de 23,4 de milioane de euro, din care 70% au provenit din export si 30% din vanzarea in Romania.

Alprom este una dintre cele mai mari platforme de productie de mobila din Romania, avand peste 3.500 de angajati si patru fabrici de mobila si una de PFL (placi fibrolemnoase) si fabrici de cherestea, furnir si tapiterie. Alprom a avut si o fabrica de PAL (inchisa anul trecut). Compania a fost divizata in mai multe societati cu personalitate juridica, dar care fac parte din acelasi grup.

Alprom este detinuta in proportie de 98% de salariati, fiind privatizata prin MEBO, un alt actionar fiind SIF Banat-Crisana, cu 1,74% din capital.

Alte companii importante din industria romaneasca a mobilei sunt Elvila, Mex (divizia de productie a grupului Mobexpert), Silvarom, Mobex. georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO