Companii

Ioana Moga, Orkla: Estimam cresteri de 10-25% pe toate categoriile de produse

Ioana Moga, Orkla: Estimam cresteri de 10-25% pe toate categoriile de produse

Ioana Moga, directorul de marketing al Orkla Foods Romania: Poate vor mai exista achizitii, poate vom crea branduri. Alegerea pietelor pe care se va intra in perioada urmatoare este o problema de strategie la nivel de top management si de actionariat.

Autor: Dana Ciriperu

27.07.2006, 18:41 181

Directorul de marketing al Orkla Foods Romania spune ca legatura dintre marketing si vanzari este esentiala in cresterea unui business, pentru ca dezvoltarea unui brand nu e niciodata diferita de partea de implementare a acestuia.
"Orkla s-a extins prin achizitii si acum trebuie sa creasca afacerile cumparate, sa le puna pe fagasul dorit. Noi trebuie sa facem ca acest portofoliu integrat de produse sa functioneze", spune Ioana Moga, care a preluat functia de director de marketing al companiei in luna aprilie.
Directorul de marketing al Orkla mai spune ca in acest an compania estimeaza cresteri de 10-25% pe toate categoriile de produse. Pentru a-si atinge obiectivele de vanzari, Orkla are la dispozitie un buget de promovare de 3 mil. euro in a doua jumatate a acestui an.
"In urma cu doua luni am initiat impreuna cu departamentul de vanzari un program de trade-marketing, pentru sustinerea portofoliului de produse. Acest program a avut rezultate vizibile pe termen scurt, vanzarile crescand cu 15% in urma campaniei", explica Ioana Moga.
Directorul de marketing al Orkla considera ca in acest moment unul dintre marile avantaje ale oamenilor de marketing este ca pot privi businessul din perspectiva consumatorului. "E important sa fii tot timpul critic, pentru a nu pierde evidentele", spune Moga.
Portofoliul Orkla include noua branduri, dintre care sase de margarina. OFR a achizitionat in decembrie 2005 intregul pachet de actiuni al companiei Royal Brinkers Romania, al doilea producator de margarina de uz casnic din tara. In momentul tranzactiei, Royal Brinkers detinea locul doi pe piata margarinei de uz casnic prin marcile Linco, Holland si Unirea.
"Orkla trece in acest moment printr-o faza de analiza, in care se poate spune ca am facut un pas alaturi pentru a studia oportunitatile de integrare", explica ea.
Ioana Moga mai spune ca in acest moment Orkla stabileste strategiile de promovare pentru brandurile de margarina. "Nu am luat inca decizia cate branduri vor ramane si nici daca vom renunta la vreun brand", spune Ioana Moga.
Potrivit informatiilor Orkla, compania detine in acest moment o cota volumica de piata de 50% pe segmentul margarinei, unde concureaza cu Unilever, companie ce detine o cota valorica mai mare pe piata.
Portofoliul Orkla mai cuprinde si pate, ketchup, mustar, pasta de tomate, maioneza si gem de fructe. "Trebuie sa dezvoltam brandurile locale inainte de integrare pentru a tine piept celor multinationale", spune ea.
Lucrand aproape patru ani in cadrul Kandia-Excelent, Ioana Moga spune ca a avut o sansa incredibila, pentru ca era o companie care abia atunci incepuse sa se dezvolte.
"Primul pas a fost legat de dezvoltarea brandului Kandia, dupa care au urmat Laura, Rom, Magura sau Papi", isi aminteste Moga.
Experienta sa profesionala mai include companii ca Oriflame sau Interbrands. Spune ca dupa ce a urcat "cat s-a putut de mult" in Oriflame a plecat ca brand manager in cadrul companiei de distributie Interbrands.
"A fost primul contact cu activitatile de marketing si atunci mi-am dat seama ca vreau sa fac marketing", spune ea.
Trecerea la Orkla nu este vazuta de actualul director de marketing al companiei ca o mare schimbare.
"Portofoliul Orkla cuprinde tot produse 'fast moving' (n. red. - de larg consum). Am vazut in Orkla o noua optiune pentru mine, dar si o companie cu o mare autonomie, desi este o multinationala", adauga ea.
Ioana Moga spune ca in momentul intrarii in companie i s-a dat mana libera in alegerea echipei cu care va colaboara. "Au existat colaboratori pe care i-am preluat ca atare, dar si joburi pe care le-am creat dupa venirea in companie".
Pe termen scurt obiectivele sale urmaresc dezvoltarea brandurilor existente si construirea unui portofoliu integrat pentru marcile Orkla si Royal Brinkers.
"Poate vor mai exista achizitii, poate vom crea branduri. Alegerea pietelor pe care se va intra in perioada urmatoare este o problema de strategie la nivel de top management si de actionariat", precizeaza Ioana Moga.
Grupul norvegian Orkla a intrat in Romania in 2002, prin achizitionarea companiei Topway Food. In 2004, OFR a realizat una dintre cele mai importante tranzactii din industria alimentara, preluand compania numarul doi de pe piata locala a pateurilor, Ardealul Covasna.
Principalii concurenti ai OFR sunt Unilever pe piata margarinei si Scandia, Hame si Antrefrig pe piata consevelor de pate. Cu Hame, Orkla concureaza si pe segmentul de ketchup.
Grupul norvegian Orkla are afaceri in industria bunurilor de consum, media, chimie si investitii financiare. Divizia sa de produse alimentare detine unitati de productie in 14 tari. Grupul are peste 35.000 de angajati si a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 4,8 mld. dolari (3,9 mld. euro).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO