Companii

JTI: Vânzările de ţigări au crescut cu 15-20% pentru că a scăzut evaziunea

JTI: Vânzările de ţigări au crescut cu 15-20% pentru că a scăzut evaziunea

Foto Shutterstock

Autor: Liviu Iancu

07.07.2011, 00:01 432

Vânzările de ţigarete au crescut cu 15-20% în prima jumătate aacestui an faţă de perioada smilară din 2010, pe fondul scăderiievaziunii, susţin reprezentanţii producătorului de ţigarete JapanTobacco International România (JTI).

"Când contrabanda ajunsese la 36% în 2009, vânzările legalescăzuseră în mod corespunzător, dar acum s-au revigorat", a spusGilda Lazăr, corporate affairs manager al JTI România, prezentă laun eveniment organizat ieri de companie la Vama Giurgiu. Laeveniment a participat şi preşedintele Agenţiei Naţionale deAdministraţie Fiscală, Sorin Blejnar, care a spus că evaziuneafiscală la ţigarete a scăzut de la 36% în 2009 la 12% în luna mai aacestui an.

JTI a rulat afaceri cumulate de aproximativ 813 milioane de euroîn 2009 prin cele două firme - JTI Manufacturing (fabrica dinPipera) şi J.T. International (firma de vânzare şi distribuţie).Exporturile companiei au ajuns anul trecut la 40% (dublu faţă de2009) din cifra de afaceri, producătorul exportând în specialţigări marca Camel în Germania. Compania are un buget de investiţiide circa 30 de milioane de euro pentru perioada 2009-2011.

Piaţa ţigaretelor, estimată la peste 2 miliarde de euro, estereprezentată de afacerile a trei companii de talie internaţională -British American Tobacco, Philip Morris şi JTI - care controleazăcel mai mare segment din sectorul bunurilor de larg consum (FMCG).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels