Companii

Jucatorii din auto: Campaniile publicitare sunt mai eficiente in criza

20.09.2009, 15:00 68

In conditiile in care numarul companiilor auto care promoveazaanumite modele a scazut semnificativ in comparatie cu perioadasimilara a anului trecut, eficienta campaniilor publicitare acrescut, potrivit jucatorilor din piata auto.
In 2007 si in special in 2008 numarul companiilor auto care apelaula campanii de promovare a crescut semnificativ in comparatie cuanii anteriori, proportional cu nivelul pietei auto. Odata cuscaderea pietei si implicit a bugetelor de promovare, si numarulmarcilor care apeleaza la astfel de metode de promovare
s-a redus semnificativ, potrivit jucatorilor din piata auto.
Cu toate acesta, partea "buna" a crizei, in opinia jucatorilor,este ca un numar mai mic de produse promovate, creste eficientareclamelor, al caror cost deja este mai mic.
Didier Gerard, directorul general al Citroen Romania, spune caplanurile de expansiune ale retelei de dealeri au fost incetinitede criza financiara, dar bugetul de promovare nu a fost micsorat."Bugetul de marketing nu a fost micsorat in acest an, ci a crescut.In primele doua luni ale anului 50% din bugetul de promovare a fostrepartizat reclamelor TV. In plus, anul acesta vom extinde campaniade promovare pe internet, radio, ziare si outdoor, spunea Gerard lainceputul acestui an. Aceeasi afirmatie a sustinut-o si lunatrecuta, cand Citroen organiza un eveniment la nivel national cu untur al marilor orase, in care compania prezenta gama demodele.
In toamna acestui an si BMW a declansat o noua campanie publicitaracare nu are ca tema principala un anumit model, ci "bucuria" de aavea un BMW. "Implementarea campaniei actuale este o decizie aconsiliului de administratie al BMW si are loc pe plan mondial.Toate tarile vor folosi conceptul si vor implementa campania anulacesta. Aceasta schimbare de strategie vine sa optimizeze platformade comunicare in contextul extinderii constante a gamei de modele.In acelasi timp intareste atributele marcii", a spus NinaBratfalean, directorul de marketing al BMW Group Romania.
Ca si in cazul importatorului Citroen pe piata locala, si oficialiiBMW considera ca acum este "momentul" in care promovarea isi atingecel mai bine publicul-tinta. "Acum nu exista 'inflatie' de reclame,deci vizibilitatea este mai buna pentru produsul comunicat", asubliniat Nina Bratfalean.
Comparativ cu anul anterior, daca Citro'n si-a majorat bugetul demarketing, acesta a scazut in cazul BMW, fiind corelat cu nivelulvanzarilor estimate pentru acest an.
"In comparatie cu 2008, anul acesta bugetul de promovare esteproportional cu planul de vanzari de la inceputul anului, iar aicine referim strict la bugetul de advertising", a spusBratfalean.
In primele sapte luni ale acestui an vanzarile BMW pe piata localaau inregistrat o scadere de 58%, la 622 de masini, pe o piata aautoturismelor de import care a inregistrat un declin de 52%. In aceeasi perioada, Citroen a inregistrat un declin de 21%, la 1.318autoturisme si o scadere cu peste 70%, la 240 de unitati pesegmentul vehiculelor comerciale usoare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO