Companii

Julius Meinl: Estimam cresteri anuale de 40-50%

21.11.2007, 14:44 33

Julius Meinl Romania, subsidiara producatorului austriac de cafea din grupul Meinl, mizeaza in continuare pe segmentul HoReCa si pe un ritm anual de crestere similar cu cel inregistrat in ultimii 3-4 ani, de pana la 50%.
Compania, care detine in portofoliu cafeaua Julius Meinl si brandurile italiene Cremcafe si Cafe Del Moro, situate pe segmentul premium al pietei, estimeaza pentru acest an vanzari de 5 mil. euro si un profit EBIT de aproape un milion de euro, dublu fata de 2006.
"Punem accent pe segmentul HoReCa, cu focus pe locatiile premium. Cresterea afacerii s-a facut si se va face in urmatorii 2-3 ani in special pe segmentul HoReCa (hoteluri, restaurante, firme de catering), unde am inregistrat o crestere continua de peste 50% in ultimii 3-4 ani", a declarat Tibor Dobri, directorul general Julius Meinl Romania.
Producatorul austriac de cafea a intrat in mod direct pe piata locala in anul 2005, prin achizitia importatorului exclusiv pe piata romaneasca al marcilor de cafea Julius Meinl, compania Novo din Targu Secuiesc (judetul Covasna). Dupa preluare, aceasta a fost redenumita Julius Meinl Romania.
In prezent, produsele din portofoliul companiei sunt distribuite in peste 1.600 de cafenele, baruri, restaurante si hoteluri din Romania. Cafeaua este prezenta si in retelele mari de magazine, distribuitorul avand planificata o prezenta mai activa pe segmentul "off premise" (pentru consumul casnic).
Julius Meinl are facilitati de productie in Austria si Italia.
Compania dezvolta in Romania si un lant de cafenele in sistem de franciza, in prezent fiind doua astfel de locatii in Capitala, denumite Cremcafe.
Julius Meinl concureaza pe piata locala cu branduri precum illy, Lavazza, Davidoff sau Nespresso.
Potrivit datelor companiei de cercetare a pietei Nielsen, vanzarile de cafea in HoReCa (hoteluri, restaurante, catering) au crescut in primele sase luni ale anului cu 17,3% fata de perioada similara din 2006, cel mai mare consum in aceste locatii inregistrandu-se la specialitatile de cafea solubila.
In Romania, cele mai mari vanzari de cafea se realizeaza in retail, acesta fiind dominat in proportie de aproape 95% de patru mari jucatori: Kraft Foods, Elite, Tchibo si Cafea Fortuna.
Cu un consum pe cap de locuitor situat la jumatatea mediei Uniunii Europene, piata romaneasca a cafelei, estimata la aproximativ 200 mil. euro, are inca un potential insemnat de crestere.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO