Companii

KFC continua extinderea agresiva si discuta pentru 8-10 noi restaurante

KFC continua extinderea agresiva si discuta pentru 8-10 noi restaurante
06.05.2010, 23:06 198

Cu 38 de restaurante, reteaua KFC a avut in primul trimestruvanzari de 9,6 mil. euro, in crestere cu 14% fata de aceeasiperioada din 2009.

Reteaua de restaurante de tip fast-food KFC (Kentucky FriedChicken), operata din 1996 in sistem de franciza de compania USFood Network, este in discutii pentru 8-10 unitati noi, dupa ceanul trecut a adoptat cea mai agresiva strategie de extindere pepiata restaurantelor, cu sase unitati noi.

"Vom anunta pozitionarea noilor unitati dupa finalizareacontractelor. Unele dintre acestea poate nu se vor finaliza pozitivsi nu excludem inceperea unor negocieri noi pentru altele. Nu avemun buget fix anual. Luam deciziile in functie de capacitateanoastra organizatorica si operationala de extindere, pentru careavem insa sustinere financiara", a declarat Carmen Lupulet,director de marketing al KFC.

La o investitie medie de 600.000 de euro per restaurant, bugetulde extindere s-ar putea ridica la circa sase milioane de euro. Anultrecut, KFC a alocat patru milioane de euro in dezvoltare si acreat peste 200 de locuri de munca.

In primul trimestru al acestui an, afacerile KFC au crescut,calculat in lei, cu 11,5% fata de aceeasi perioada a lui 2009, dela 35,5 mil. lei (8,4 mil. euro) la 39,6 mil. lei (9,6 mil. euro),ceea ce inseamna in euro o evolutie de 14%.

"Este o crestere intre 3% si 7 % daca ne uitam la restaurantelecare erau si anul trecut functionale. Restul se datoreaza celor noudeschise. Acum avem 38 de unitati, iar in mai 2009 aveam 32", spuneLupulet.

Daca in primele doua luni compania a resimtit o usoara scadere anumarului de tranzactii, din martie trendul a fost pozitiv, maiales datorita ofertelor din restaurante, una din acestea fiindmeniul la 10 lei. Potrivit informatiilor anterioare ale companiei,intr-o unitate KFC din Bucuresti sunt in medie 700 de tranzactiizilnic.

Chiar daca compania si-a bugetat o evolutie pozitiva avanzarilor in acest an, cand vine vorba de piata, lucrurile nu suntatat de clare.

"Este greu de prevazut ce se va intampla in 2010, este posibilsa asistam la noi falimente, dar si la intrarea unor branduri noipe piata. Golul lasat de disparitia anumitor lanturi de restaurantear putea fi umplut de retele noi, atrase de chiriile ceva mai miciin aceasta perioada", crede directorul de marketing al KFC.

Recent, asociatia Romana a Francizelor a anuntat ca lantulamerican de tip fast-food Subway se afla in negocieri avansate cucompania care doreste sa preia franciza pentru Romania.

KFC, cu afaceri de 146,7 mil. lei (34,9 mil. euro ) in 2009,concureaza pe piata locala cu McDonald's si Burger King.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO