Companii

Konica mizeaza pe un plus de 50%

01.07.2003, 00:00 67

Vanzarile de produse foto Konica vor creste in acest an cu 50%, ajungand la 1,5 milioane dolari, a declarat Dorimell Popescu, directorul general al Photo Trade, importator unic al Konica in Romania.
Photo Trade vrea sa atinga pana la sfarsitul anului 2005 o cota de peste 50% din piata autohtona de profil, a mai spus Popescu.
Produsele fabricate de corporatia japoneza Konica detin in prezent circa 30% dintr-o piata romaneasca evaluata la circa 4-5 milioane de filme anual, a precizat el. "Cota ar putea fi mai mare, daca tinem seama si de importurile paralele", a completat Borislav Petrov, directorul regional al Konica.
Lider este in prezent Kodak, prin distribuitorul M.T.IL Rom, potrivit unor studii de piata.
"Anul trecut am avut o cifra de afaceri de un milion de dolari, fata de 350.000 $ in 2001. Compania distribuie filme, hartie fotografica, chimicale pentru minilaboratoare si aparate de procesare (minilaboratoare foto) produse de Konica. Mai nou, am introdus in oferta si hartia foto pentru imprimamnte si aparatele de fotografiat pentru amatori", a spus Popescu.
Compania are o retea de 35 de magazine specializate Konica Photo Express, care insa nu sunt detinute de Photo Trade, si estimeaza ca numarul acestora va ajunge, pana la sfarsitul anului, la 50. ”Obiectivul pentru 2005 este sa atingem cifra de 100 unitati Konica Photo Express, iar produsele Konica sa fie vandute in 1.000 de magazine nespecializate, fata de 600-700 in prezent”, a adaugat Popescu.
"Nu intentionam sa deschidem magazine proprii, ci ii ajutam pe clientii Konica sa-si deschida magazinul (le oferim sigla Konica Photo Express si nu interferam in procesul de management), pentru ca nu credem ca este corect sa concuram cu proprii clienti", a explicat Petrov.
Photo Trade lucreaza in Romania prin intermediul a patru distribuitori.
Infiintata in 1999, compania detine licenta pentru importul produselor Konica in Romania. Photo Trade Romania este o subsidiara a unui grup est-european care mai activeaza si pe pietele din Bulgaria, Macedonia, Albania si Serbia.
Borislav Petrov a declarat ca in Bulgaria, Macedonia, Albania si Serbia producatorul nipon detine o cota de peste 50% din piata de profil. "Distributia in Romania a inceput doar in urma cu patru ani, acesta fiind principalul motiv pentru care nu suntem inca numarul 1 pe piata", a afirmat el.
In Romania, ca si pe plan mondial, principalii concurenti ai produselor Konica sunt Kodak, Fuji si AGFA.
Grupul nipon Konica Corporation, cu sediul principal la Tokio, a inregistrat in anul fiscal 2002, vanzari totale nete de 4,7 miliarde de dolari, in crestere cu 5% fata de anul precedent. Aproximativ 53% din veniturile Konica provin din afara Japoniei.
bogdan.neagu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels


AFACERI DE LA ZERO