Companii

Kosza, Fabryo: Niciodata nu ma voi panica de vreo criza, atata timp cat pot creste cota de piata

Kosza, Fabryo: Niciodata nu ma voi panica de vreo criza, atata timp cat pot creste cota de piata
10.03.2010, 23:19 55

In plus, pentru 2010 conducerea companiei estimeaza un nivelsimilar de afaceri cu cel de anul trecut, respectiv in jur de 150mil. lei (35 mil. euro). "Obiectivele pentru 2010 vizeaza crestereacotei de piata in volum la minim 24% si mentinerea cifrei deafaceri la nivelul din 2009. In plus, ne propunem o crestere avanzarilor cu minimum 10% pe categoriile de produse sustinute decampaniile publicitare anul acesta", a declarat Aliz Kosza,directorul general executiv al Fabryo Corporation.

Vanzari in scadere cu 7%

Compania a inregistrat anul trecut o scadere a cifrei de afaceride 7%, de la 162,3 mil. lei la 150,9 mil. lei (circa 35,9 mil.euro), in conditiile in care pentru piata de lacuri si vopselepentru 2009 este estimata o scadere de 20%. Cota de piata pe segmentul de retail s-a situat in 2009 la20,3%, in crestere fata de nivelul de 14,6% la inceputul anului2007, an in care Kosza, 49 de ani, a venit la conducereaFabryo.

"Nu pot preciza nivelul profitului net, auditarea nefiind incafinalizata. Profitul este insa considerabil si suntem multumiti derezultatele de anul trecut. Pot spune ca profitul operational alcompaniei este de peste 10% din cifra de afaceri, peste standardeledin industrie", a adaugat Kosza.

In 2008, compania a raportat pierderi de circa un mil. lei (0,29mil. euro). "Trecerea pe profit se datoreaza in primul randcresterii productivitatii muncii, retehnologizarii liniilor deproductie si lansarii de noi produse", a explicat directorulFabryo.

Pentru dezvoltarea capacitatilor de colorare la nivel national,compania a realizat investitii de aproximativ 950.000 de euro inachizitia si distributia de masini de colorare, in prezent reteauaFabryo numarand circa 600 de masini in total, din care aproximativ150 au fost distribuite doar anul acesta.

In plus compania a anuntat ca va continua deschiderea deshowroomuri, dupa ce anul trecut a inaugurat zece astfel demagazine, insa nu are o tinta pentru acest an. "Anul trecut aminvestit aproximativ 1,5 milioane de euro in marketing sicomunicare, dar si in deschiderea de showroomuri si realizarea deevenimente impreuna cu profesionisti din domeniu. Pentru acest an,ne propunem deschiderea altor noi magazine, dar nu avem un numarprestabilit. O sa luam decizia in functie de fiecare zona", a maispus Kosza.

Principalii competitori ai companiei pe piata de lacuri sivopsele, estimata la 200 mil. euro, sunt Kober Piatra-Neamt,Policolor Bucuresti, dufa Deutek, Atlas Corporation sau Daw Bentadin Targu-Mures. "Niciodata nu ma voi panica de nicio criza si neintereseaza ca in 2010 si 2011 sa luam cota de la concurenta,indiferent de evolutia pietei", a incheiat Kosza.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO