Companii

La Fantana a facut un profit de doua milioane de euro

20.05.2005, 19:24 44

La Fantana, compania romaneasca de imbuteliere a apei naturale in sistem watercooler (rezervor), asteapta afaceri de 10 milioane de euro, pe baza extinderii retelei.

Compania a anuntat deschiderea a zece noi filiale in orasele Giurgiu, Targu Mures, Targu Jiu, Deva, Arad, Zalau, Baia Mare, Buzau si Suceava.

"Estimam ca anul acesta vom vinde circa 60 de milioane de litri si vom avea venituri de peste 10 milioane de euro, pastrand cresterea de 35-40% fata de anul trecut", a spus Leonard Alexandru Leca, director general adjunt La Fantana. "Previziunile pentru anul acesta se bazeaza pe experienta pe care am dobandit-o in aceasta piata si, de asemenea, in Serbia", a adaugat el.

Profitul pentru anul 2004 s-a ridicat la suma de 2 milioane de euro, iar cel din 2005 este estimat la 2,8 milioane de euro.

Firma a inregistrat o cifra de afaceri de 2 milioane de euro pe primul trimestru din 2005, cu 35% mai mare fata de aceeasi perioada anul trecut.

La Fantana se ocupa cu imbutelierea si distribuirea apei plate catre companii si institutii publice si a distribuit un volum de apa de 11 milioane de litri pe piata din Romania si de 600.000 de litri pe cea din Serbia in primul trimestru din anul curent. Potrivit propriilor estimari, La Fantana a livrat aproximativ 10% din volumul total de apa plata imbuteliata pe piata romaneasca.

Infiintata in 2001, La Fantana este una dintre putinele firme romanesti care s-au extins la nivel international, avand acum 23 de filiale in Romania si 3 in Serbia (Nis, Novi Sad si Cacak), unde veniturile se situeaza in jurul cifrei de 200.000 de euro. Tot aici, compania estimeaza venituri de 1,6 milioane de euro pentru anul acesta. Filialele din Serbia au fost infiintate anul trecut.

Pentru instalarea pe piata romaneasca, firma a facut o investitie de 8 milioane de dolari (6,3 milioane de euro).

Actionarul majoritar al La Fantana este fondul suedez de investitii Oresa Ventures, cu 85 de procente, urmat de Cristian Amza, directorul general si fondatorul companiei. Extinderea firmei va continua si anul viitor, cand compania vizeaza tari precum Bulgaria si Ucraina.

La Fantana a inregistrat o cifra de afaceri de 6,5 milioane de euro in 2004, in crestere cu 53 de procente fata de anul anterior.

Potrivit companiei, principalul competitor de pe piata romaneasca este Prudent Invest, care este prezent pe piata cu marca Cumpana. Reprezentantii La Fantana estimeaza o cota de piata de 70% pentru compania lor.

Distributia de apa plata in sistem watercooler a cunoscut o dezvoltare puternica pe piata romaneasca in ultimii ani, aproape fiecare spatiu public fiind dotat cu un astfel de sistem. "La Fantana se adreseaza in principal companiilor cu un numar minim de zece angajati sau altor organizatii care desfasoara orice fel de activitate - ministere, ambasade, universitati", au mai precizat reprezentantii companiei.

"Beneficiem de o crestere aproape permanenta a numarului de clienti", a declarat Cristian Amza. Potrivit acestuia, compania urmareste extinderea suprafetei de actiune. Printre cei ce sunt aprovizionati cu apa plata La Fantana se numara ABN Amro, LUKOIL, BCR, Philips, Porsche, Nestle si altii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels


AFACERI DE LA ZERO