Companii

La Festa intra pe piata budincilor instant unde vizeaza o cota de peste 40%

06.10.2004, 00:00 64

La Festa Romania, producatorul sucurilor naturale Teddi si Duo Fruo, a investit 1,8 milioane de euro intr-o linie de productie de budinci instant la Valenii de Munte.
"Toata aceasta investitie a fost facuta in scopul de a obtine pozitia de lider de piata cu acest nou produs. Noi credem ca in aproximativ un an marca Bonno va fi lider pe piata deserturilor instant, cu cota de piata intre 40% si 50%", a spus Krzysztof Grabowski, directorul general al companiei La Festa Romania.
Noua marca de budinci, Bonno, a fost lansata pe piata in aceasta toamna, fiind sustinuta si de o campanie de promovare TV.
Pe piata budincilor instant din Romania lider de piata este la ora actuala compania Dr. Oetker, care are o fabrica la Curtea de Arges. Alte marci cu distributie nationala sunt Darling si Malita, produse de doua companii din Bucuresti, restul producatorilor avand distributie regionala.
Grabowski nu a precizat la cat este estimata piata budincilor instant din Romania."Piata a crescut permanent in ultimii trei ani si are un potential mare de crestere, mai ales ca in Romania consumul pe cap de locuitor este mai redus decat in alte tari", a spus el.
"Dimensiunea pietei de deserturi instant depinde foarte mult si de obiceiurile de consum din fiecare tara", a spus Sebastian Nanu, directorul de marketing al companiei Dr. Oetker. Potrivit sitului Ministrului de Finante, Dr. Oetker Romania, subsidiara a grupului german Dr. Oetker, a realizat anul trecut o cifra de afaceri de circa 600 de mld.lei (16 mil.euro).
La Festa este filiala locala a producatorului polonez din industria alimentara Maspex, fiind printre putinii investitori polonezi din Romania. Compania o fabrica de sucuri la Valenii de Munte, judetul Prahova, in care a investit pana acum circa 20 de milioane de euro. Fabrica are circa 440 de angajati.
Aproape toate marcile vandute de companie pe piata romaneasca sunt produse local - sucurile naturale Tedi, Duo Fruo, Ciao, Carotella, ciocolata calda, capuccino si "3 in 1", ceaiurile Ekoland, Lemona, marca de cacao granulat Brumi, cacao pudra Van si crema pudra pentru cafea Coffeeta.
Obiectivul pentru cifra de afaceri anula este de 35-40 de milioane de euro, adica o crestere de peste 40% fata de anul trecut, a spus Grabowski. Anul trecut compania a realizat o cifra de afaceri de circa 25 de milioane de euro. Pe primul semestru al acestui an, afacerea La Festa a crescut cu 26% fata de primul semestru al anului trecut.
"La Festa are doua directii principale de dezvoltare - produsele instant si bauturile racoritoare. In segmentul de produse instant avem in portofoliu ceaiurile Ekoland, cappuccino, ciocolata calda La Festa si acum am lansat budincile Bonno. Cu siguranta ne vom extinde in continuare gama", a adaugat Grabowski.
Tot in aceasta vara, La Festa a lansat si un nou brand de sucuri naturale Tymbark.
La Festa face parte din grupul polonez Maspex, format din sapte companii cu sediul in Polonia si cinci firme straine in Cehia, Ungaria, Slovacia, Germania si Romania. Grupul are o cifra de afaceri anuala de peste 210 mil.$.
In paralel cu extinderea portofoliului de marci, La Festa Romania intentioneaza sa-si creasca puternic exporturile. Compania exporta in prezent in Bulgaria, Moldova, Germania si Ungaria si intentioneaza sa intre pe noi piete precum Franta, Republica Ceha si Slovacia.
"Si pentru budincile instant ne pregatim sa exportam", a mai spus Grabowski. georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels