Companii

La Fourmi a incheiat cu 17 mil. dolari vanzari

05.01.2004, 00:00 13

Reteaua de supermarketuri La Fourmi a incheiat anul trecut cu vanzari de peste 17 milioane dolari, in crestere cu peste 25% fata de anul 2002. Din acest an compania va avea o fabrica de paine proprie, dar si un depozit central, iar marcile proprii ar putea ajunge la 30% din vanzari.
"Pe primele 11 luni, vanzarile celor sapte magazine care erau operationale si in aceeasi perioada a anului trecut crescusera cu 15%. In plus, in ultima luna a anului am avut operationale inca trei magazine fata de anul 2002. Primul magazin a fost cel deschis in ultima luna a anului trecut in zona Pipera, al doilea a fost deschis in noiembrie 2003 in zona Rahova, iar al treilea a fost deschis spre sfarsitul lunii decembrie. In aceste conditii, vanzarile ar putea creste pe ansamblul anului 2003 pana la 27-30% fata de anul precedent", a declarat Riad Hijal, directorul financiar al La Fourmi. Potrivit acestuia, pentru acest an, vanzarile ar putea creste cu o valoare superioara avand in vedere ca La Fourmi a preluat cinci supermarketuri de la compania Concordia si se afla in discutie pentru inca patru sau cinci astfel de magazine.
"Vrem sa ajungem la 25 de magazine la sfarsitul anului 2006, toate in Bucuresti. Achizitiile de retele deja existente si dezvoltarea de noi magazine sunt principalele cai de extindere. Ne gandim insa si la posibilitatea deschiderii unor magazine in sistem franciza", a completat Hijal.
Dupa ce anul trecut compania a cumparat un teren de 6.000 de metri patrati in apropierea Camerei de Comert Bucuresti, in acest an compania a inchiriat un alt teren de 5.000 de metri patrati in zona Voluntari."Spatiul pe care l-am cumparat anul trecut este folosit pentru birouri, dar aici vom realiza si o fabrica de paine si o carmangerie centrala. In plus, am decis sa dezvoltam si activitatea de catering si cea de ambalare a fructelor si legumelor pe care le importam in mod direct, iar aceste activitati vor fi organizate tot in cadrul aceluiasi spatiu", a mai spus Hijal.
In aceste conditii, marcile proprii ale retelei, impreuna cu importurile directe pe care La Fourmi le realizeaza ar putea ajunge pe termen mediu la 30% din cifra de afaceri a retelei. "Este normal sa dezvoltam aceasta categorie de produse care se gasesc doar in cadrul magazinelor La Fourmi. Asa se intampla oriunde in lume, retelele de supermarketuri incearca sa se diferentieze intre ele, si la fel vrem sa facem si noi", a completat reprezentantul La Fourmi.
Spatiul inchiriat in zona Voluntari este destinat, potrivit acestuia, construirii unui depozit central, care va optimiza costurile logistice. "Depozitul central va asigura distributia pentru toate magazinele, si tot de la depozitul central vor fi emise comenzile pentru furnizori. In felul acesta incercam sa evitam overstocking-ul (suprastocarea a€“ n. red.), un element foarte important pentru orice retea de supermarketuri", a mai spus Hijal.
La Fourmi a intrat pe piata romaneasca in 1993, prin deschiderea primului magazin in zona 1 Mai. Principalii concurenti ai companiei sunt retelele internationale Billa, detinuta de grupul german Rewe si Mega Image, detinuta de grupul belgian Delhaize le Lion. Daca Rewe a preferat sa investeasca in mod direct in deschiderea de supermarketuri, Delhaize a cumparat 51% din actiunele retelei Mega Image, care a fost dezvoltata de investitori greci. Ambele retele opereaza in prezent nu doar magazine in Bucuresti ci si in cateva dintre cele mai mari orase din Romania. "Nu cred ca noi vom opta pentru a deschide magazine in afara Bucurestiului, cel putin nu pe termen scurt si mediu. Este inca o piata foarte buna in Bucuresti, pe care trebuie sa o acoperim", a mai spus reprezentantul La Fourmi.
Reteaua La Fourmi a fost fondata si este detinuta de oameni de afaceri libanezi. ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO