Companii

Lantul Hilton se extinde agresiv: Brandul Hampton, al treilea contract semnat anul acesta

Lantul Hilton se extinde agresiv: Brandul Hampton, al treilea contract semnat anul acesta
11.11.2009, 23:18 235

Lantul hotelier Hilton va afilia a treia unitate in provincie,in urma semnarii unui contract pentru brandul Hampton, a treiaasociere semnata in acest an.

"Am semnat pentru un Hampton in provincie insa mai multe detaliivom oferi cu ocazia unei conferinte de presa saptamana viitoare", adeclarat Adela Cristea, directorul de dezvoltare al Hilton pentruEuropa.

Brandul Hampton face parte din divizia focus-service detinuta deHilton, care include Hilton Garden Inn, Homewood Suites, Hampton siHome2 Suites. Pe de alta parte, brandurile Hilton, Doubletree siEmbassy Suites fac parte din divizia full-service.

Clasificarea hotelului tine de specificul fiecarei piete sidepinde de cerintele autoritatilor locale de clasificare.

Lantul hotelier mai negociaza si pentru afiliera altor unitatipe piata romaneasca, potrivit directorului de dezvoltare.

Lantul Hilton este prezent pe piata romaneasca prin hotelul decinci stele controlat de George Copos in centrul Capitalei,unitatea de cinci stele din Sibiu, detinuta de Nicolae Minea, darsi un hotel Doubletree in Oradea.

Daca din 1997 pana anul acesta lantul Hilton era reprezentat inRomania doar prin hotelul de cinci stele din Capitala detinut deGeorge Copo, anul acesta Hilton a devenit lantul international cucea mai agresiva strategie de extindere pe piata romaneasca, intr-operioada in care piata hoteliera se afla in declin. Desi cele maimari unitati hoteliere sunt afiliate la lanturi internationale,performantele acestora au fost supuse presiunilor majore din piata,operand la grade de ocupare de sub 50%.

Dintre lanturile hoteliere care sunt prezente pe piataromaneasca se numara Hilton, Marriott, InterContinental, Rezidor(care a intrat cu Radisson SAS pe Calea Victoriei), Best Western siGolden Tulip. Printre lanturile hoteliere care si-au mai manifestatinteresul pentru piata locala se numara Four Season, Movenpick sauKempinsky le Meridien, insa pana in prezent acestea nu au semnatniciun contract.

In timp ce lantul Hilton este intr-o expansiune accelerata pepiata romaneasca prin afilierea de noi unitati si introducerea dediferite branduri (Hampton, DoubleTree), dupa mai mult de zece anifara contracte noi, celelalte lanturi se afla intr-un proces dedezvoltare mai lent anul acesta, avand in vedere conditiile dinpiata.

Spre exemplu, lantul international Marriott, care opereaza inprezent cel mai mare hotel de cinci stele de pe piata locala, vaintra in Bucuresti cu brandul de patru stele Courtyard, care va filivrat in urmatorii ani.

Desi surse din piata spun ca deja a fost semnat contractul,oficialii Marriott nu au oferit date oficiale legate de aducereaacestui brand sau de planurile lor de extindere pe piatalocala.

Si lantul hotelier international Golden Tulip a afiliat anulacesta al doilea hotel din Cluj, in urma unei investitii de 11milioane de euro realizata de omul de afaceri Dumitru Ghise, caremai detine inca un hotel in Sibiu, Golden Tulip Ana Tower.

Ce hoteluri a afiliat lantul Hilton pe piataromaneasca

  • Hotelul Athenee Palace Hilton din Capitala (cinci stele), 272de camere, afaceri de 23 milioane de euro in 2008, proprietarGeorge Copos
  • Hilton Sibiu (cinci stele), 112 camere, proprietar NicolaeMinea
  • DoubleTree by Hilton (4 sau 5 stele) din Oradea, 147 de camere,detinut de compania Calipso Oradea (Sif Banat-Crisana)

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO