Companii

Leonardo a dat afara 600 de angajati, dar restructurarea continua

08.09.2009, 17:19 19

Retailerul de incaltaminte si marochinarie Leonardo, detinut deomul de afaceri Florin Panea, a inchis de la inceputul anului 30 demagazine neprofitabile, disponibilizand in jur de 600 de persoane,dar va continua restructurarea si in a doua parte a lui 2009,urmand sa mai renunte la circa 20 de unitati si aproximativ 300 deangajati, potrivit informatiilor companiei.

Leonardo, care ocupa prima pozitie in topul celor mai mariretaileri de imbracaminte si incaltaminte dupa cifra de afaceri sinumarul de magazine, cu afaceri de 136 mil. euro in 2008, a apelatla ajutorul companiei de consultanta in management EnsightManagement Consulting pentru a grabi ritmul de restructurare aafacerii, dupa un an in care s-a confruntat cu pierderi de 6,8 mil.euro, pentru prima data in cei 15 ani de la infiintare. In 2007,compania a vrut un profit de 2,5 mil. euro.

"Piata retailului de incaltaminte a fost puternic afectata decriza economica, vanzarile scazand in 2008 cu aproximativ 30% fatade 2007. In anii precedenti, Leonardo a urmat o politica deextindere agresiva a retelei de magazine. A achizitionat din ce ince mai multa marfa pentru aprovizionarea magazinelor, fapt ce acondus la crearea unor datorii semnificative fata de furnizori. Incontextul reducerii vanzarilor, corelata cu cresterea dificultatiide a obtine finantare suplimentara, aceasta datorie a devenitdificil de acoperit", explica reprezentantii Ensight ManagementConsulting motivul pentru care retailerul a solicitat asistentaconsultantilor. Potrivit datelor de la Ministerul de Finante,compania din Oradea avea datorii de 122 mil. euro si creante decirca 38 mil. euro in 2008. Mai mult, stocurile care includmateriale, productie in curs de executie, semifabricate sau produsefinite ajungeau la o valoare de 63,5 mil. euro.

Ensight Management Consulting a preluat conducerea Leonardo lainceputul acestui an, fara ca Florin Panea sa paraseasca postul dedirector general si s-a ocupat pentru inceput de imbunatatireastarii lichiditatilor pentru plata datoriilor urgente pentru aputea sa asigure supravietuirea firmei.

Pasul urmator a fost inchiderea a 30% din magazine, care acondus la reducerea masiva a costurilor cu angajatii si chiriile sila aplicarea unor promotii agresive "care au contribuit lacontracararea contractiei puternice a pietei", dupa cum spunreprezentantii companiei de consultanta.

Astfel, "prin mentinerea unui volum ridicat de vanzari, rotatiastocurilor vechi a crescut, cu reduceri ale marjei pe termen scurt,dar cu potential de crestere a acesteia pe termen mediu lavanzarile produselor din noul sezon", crede consultantul EnsightManagement.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO