Companii

Lidl va construi un magazin pe terenul fostei fabrici Poiana din Braşov

Lidl va construi un magazin pe terenul fostei fabrici...

Autor: Ana Maria Petcana

20.03.2014, 15:48 1522

Lidl va muta magazinul din cartierul Tractorul din Braşov vis-a-vis de locaţia actuală, pe fosta platformă sportivă Forex, şi va construi o nouă unitate pe terenul fostei fabrici Poiana.

"Activitatea noastră este întotdeauna orientată către satisfacţia clienţilor (…) Întrucât ne dezvoltăm prin extinderea şi îmbunătăţirea permanentă a reţelei de magazine, este normal să urmărim activitatea tuturor concurenţilor noştri din România", au declarat pentru MEDIAFAX reprezentanţii companiei.

Potrivit aceleiaşi surse, terenul din strada Turnului, pe care se află actualul magazin, va fi vândut sau închiriat.

"Deocamdată aşteptăm oferte, urmând ca la momentul potrivit să luăm o decizie în ceea ce priveşte terenul. (…) este prea devreme pentru a vă oferi o dată a deschiderii noului magazin, vă putem confirma că niciun client Lidl din zonă nu va resimţi această schimbare, întrucât actualul magazin va funcţiona normal până în ziua închiderii, urmând ca în ziua următoare clienţii să fie aşteptaţi în noua
locaţie din Str. Al. Ioan Cuza", au mai spus reprezentanţii Lidl România.

Ulterior, compania a revenit asupra acestor informaţii, precizând că magazinul din str. Turnului va fi relocat pe platforma Forex, iar magazinul din Alexandru Ioan Cuza este o unitate nouă.

Magazinul din Alexandru Ioan Cuza este situat pe terenul fostei fabrici de ciocolată Poiana, aproape de centrul vechi al Braşovului, cumpărat de Lidl de la Kraft Foods şi din care vrea să vândă o parte unei companii care va construi un hotel. Noul Lidl va avea o suprafaţă mai mare decât cel actual, mai mult spaţiu dedicat produselor nealimentare şi un număr mai mare de locuri de parcare.

"Intenţionăm să vindem o parte din teren unei companii care va construi un hotel, însă mai multe informaţii referitoare la această tranzacţie nu vă putem oferi în momentul de faţă", au arătat reprezentanţii Lidl.

Retailerul deţine în prezent o reţea de 174 de magazine, după ce în luna februarie a deschis cinci magazine noi. Lidl a intrat pe piaţa locală în 2010, când a preluat de la grupul Tengelmann cele aproximativ 100 de magazine de discount Plus.

Potrivit unui raport al Consiliul Concurenţei, Lidl se situează pe locul trei într-un top al marilor retaileri, după vânzările din 2012, fiind depăşit de Kaufland şi Carrefour.

Următorii în top sunt Real, Auchan, Penny&XXL, Mega Image, Cora, Profi şi Billa.

Compania nu făcut publice rezultatele financiare pentru 2012, dar având în vedere poziţia în topul menţionat vânzările companiei se situează între cele ale Real, care a raportat 2,89 miliarde lei (650,5 milioane euro), şi cele ale Carrefour, care s-au situat la 4,28 miliarde lei (962 milioane euro).

În 2011, Lidl Discount a avut o cifră de afaceri de 1,67 miliarde lei (396 milioane euro), ceea ce înseamnă că în 2012 creşterea a fost de cel puţin 70%, în moneda naţională.

Lidl are peste 3.800 de angajaţi în reţeaua de magazine, centrele regionale de distribuţie şi în sediul central. Compania este parte a grupului german Lidl & Schwartz, care mai operează în România reţeaua de hipermarketuri Kaufland.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO