Companii

Lufthansa face profit "bun" in Romania

28.06.2004, 00:00 18

Cursele dintre Germania si Romania sunt printre cele mai profitabile curse europene pentru Lufthansa.
"Este o suma de factori care contribuie la acest lucru. In primul rand gradul de incarcare foarte bun, apoi distributia numarului de locuri la clasele Economy si Business", a spus pentru ZF Stefan Lau, care este din luna mai a acestui an director general al filialei locale Lufthansa.
Cursele dintre Germania si Romania sunt printre cele mai profitabile curse europene pentru Lufthansa. "Este o suma de factori care contribuie la acest lucru. In primul rand gradul de incarcare foarte bun, apoi distributia numarului de locuri la clasele Economy si Business", spune pentru ZF Stefan Lau, care este din luna mai a acestui an director general al filialei locale Lufthansa.
Una dintre primele decizii ale sale o data cu numirea in noua pozitie a fost cresterea numarului de curse zilnice pe relatia Bucuresti Munchen de la doua la trei.
"Piata romaneasca de transport aerian va creste anul acesta cu 20%. Noi vrem la randul nostru o crestere de cel putin 20%. Era normal ca in aceste conditii sa crestem numarul de zboruri zilnice, deoarece pe ansamblul anului trecut cursele Lufthansa in Romania au avut un grad mediu de incarcare de 70%, ceea ce este foarte bine pentru o destinatie europeana", explica Lau.
In afara celor trei zboruri zilenice Bucuresti-Munchen, Lufthansa opereaza si un alt zbor zilnic Bucuresti-Frankfurt.
"Munchen este principalul nostru hub, insa cred ca anul viitor am putea suplimenta si numarul de zboruri zilnice pe relatia Bucuresti-Frankfurt, cu inca unul", a mai spus Lau.
Un alt proiect pe care compania l-ar putea pune in aplicare anul viitor ar putea fi introducerea unor curse pe relatia Romania Germania, care sa fie operate de pe aeroporturi din orase din vestulsi centrul tarii. "Am avut discutii cu reprezentanti ai unor companii germane din zona si credem ca am putea opera de anul viitor si zboruri de pe aeroporturile din Sibiu sau Cluj", explica a mai spus Lau.
In prezent compania detine, potrivit propriilor estimari, o cota de piata de 13%, fiind situata in urma operatorului national Tarom. "Daca adunam cotele de piata de pe piata romaneasca ale celor doua companii care tocmai au fuzionat, Air France si KLM, atunci suntem pe locul trei pe piata dupa Tarom si Air France-KLM", a mai spus Lau.
Potrivit acestuia, cresterea cu 20% a pietei romanesti de transport aerian va avea la baza mai putin calatoriile de afaceri si mai multe asa numitul segment "leisure".
"Acest segment va avea o evolutie tot mai buna in Romania anul viitor. Cred ca se va dezvolta foarte mult si segmentul de , pe masura ce tot mai multi elevi si studenti romani vor particpa la schimburi in strainatate sau vor beneficia de burse in strainatate. Am avut chiar discutii in acest sens cu resrezentanti ai unor universitati locale sicred ca primele manifestari ale acestui fenomen vor avea loc de anul acesta, urmand a se simti mai tare de anul viitor", a precizat Lau.
Lufthansa a transportat anul trecut in si din Romania 120.000 de pasageri, urmand ca valoarea sa creasca in acest an cu 20%. Dupa primele cinci luni ale anului, numarul de pasageri transportati de operatorul german a fost de 58.000.
Principalele destinatii finale ale romanilor care au zburat cu Lufthansa anul trecut au fost, potrivit statisticilor companiei, Munchen, Frankfurt si Dusseldorf. "Germania a reprezentat destinatia finala pentru jumatate dintre pasagerii pe care i-am transportat anul trecut", a completat Lau.
Dintre celelalte orase europene, Luftahnsa a vandut in Romania cel mai bine Copenhaga, Geneva si Barcelona, iar intre cele din afara Europei, Nagoya (Japonia), Beijing (China) si Los Angeles (Statele Unite).
"Aceste destinatii, atat cele din Europa, cat si cele din afara Europei, vor inregistra la randul lor cresteri in urmatoarea perioada", a mai spus Lau. Potrivit acestuia, piata romaneasca de transport aerian permite in prezent desfasurarea activitatii pentru cei mai importanti operatori eruopeni fara a se "calca pe coada". "Este loc pentru toata lumea, fiecare avand o bucatica a lui. Cred insa ca de anul viitor bucatica va fi si mai mica si va incepe o concurenta mai puternica", a completat Lau. ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO