Companii

Müller si-a propus sa scoata brandul Milli din top 3 pe lapte UHT

18.11.2009, 23:20 1022

Müller Dairy Romania, filiala locala a producatorului german delactate cu acelasi nume, intentioneaza sa se numere anul viitorprintre primii trei jucatori pe piata de lapte UHT (ultra hightemperature - pasteurizare la temperaturi ridicate), dupa ce ainceput sa comercializeze saptamana trecuta marca "Lapte din Alpi"sub brandul Müller in retailul traditional.

Valoarea pietei de lapte UHT depaseste 36 de milioane de euro laraft, potrivit estimarilor ZF pe baza datelor oferite dereprezentantii companiei.

"Cele mai vandute branduri din piata laptelui UHT sunt LaDorna,cu 36% cota de piata, Fulga, cu 19% cota de piata, si Milli, cu ocota de piata de 11%. Obiectivul nostru este sa fim unul dintreprimii trei jucatori ai acestei piete in 2010", a declarat TzafrirGranat, vicepresedintele de marketing al Müller Dairy Romania.

Aceasta inseamna ca importatorul de lactate si-a propusobtinerea unei cote de piata cel putin apropiata de cea a Milli,brand produs de liderul pietei locale a lactatelor FrieslandCampinaRomania.

Managerul Müller sustine ca laptele reprezinta 13% din vanzariletotale de lactate, o piata estimata de Asociatia Patronala Romanadin Industria Laptelui la 1,1 miliarde de euro. Din aceasta piata,laptele UHT detine aproximativ o treime din vanzarile in volum,peste 38 mil. litri, valoric acestea fiind chiar mai mari.

La un an si jumatate de la momentul intrarii pe plan local,Müller detine 9% din piata iaurturilor cu fructe, pe segmentul dehipermarketuri si supermarketuri cota de piata ajungand la 14%,potrivit reprezentantilor companiei care citeaza studiile MEMRB dinluna septembrie a acestui an. "Pe piata iaurturilor cu fructesuntem in top trei jucatori deja de doua luni, asa cum ne-am propusanul trecut", a spus Granat, adaugand ca ceilalti competitori dintop trei sunt Danone si Tnuva.

Reprezentantii Müller sustin ca filiala locala si-a dublatvanzarile in primele noua luni ale acestui an, inregistrand lafinalul acestei perioade o notorietate de peste 70%. Cu toateacestea, portofoliul importatorului nu s-a dublat in cursul acestuian, asa cum declarau reprezentantii companiei in prima parte aanului, si cuprinde in prezent 38 de produse comercializate submarcile Froop, Müller Mix, Pezzi di Frutta, Crema di Frutta, Biancosi Lapte din Alpi. "Anul acesta nu vom mai face noi lansari. Abiadin 2010 vom intra si pe alte categorii", a completatvicepresedintele de marketing al companiei.

Müller Dairy Romania este un joint-venture intre producatorulgerman Müller si Central Bottling Company (CBC), actionar alcompaniei Coca-Cola Israel, dar si al producatorului berii Tuborgde pe plan local.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO