Companii

Magazinele de cartier conteaza inca in vanzari

02.09.2004, 00:00 21

Magazinele Alimentara dinainte de 1990 au fost puternic afectate o data cu intrarea pe piata bucuresteana a marilor retele de supermarketuri, hypermarketuri sau magazine cash & carry.
Daca multe dintre societatile rezultate prin impartirea spatiilor Alimentara din fiecare sector au preferat sa vanda sau sa inchirieze spatiile pe care le-au detinut, nu acelasi lucru s-a intamplat in sectorul 6.
"Suntem in prezent singura de sector care este operationala", spune Florin Mazilu, director general executiv al Practic SA Bucuresti, companie ce a rezultat din privatizarea spatiilor pe care fost acompanie de stat Alimentara le detinea in sectorul 6.
El spune ca o data cu aparitia in zona in care activeaza compania a unor magazine precum Mega Image, Carrefour, Billa sau Metro, vanzarile au inceput sa scada.
"Am inchis de-a lungul timpului unele spatii comerciale din aceste motive, cum este cazul celui din Pasajul Lujerului, avand in vedere deschiderea hypermarketului Cora, insa am si deschis altele noi sau am renovat din cele existente", adauga Mazilu.
Cu toate acestea cifra de afaceri a companiei nu a reusit sa se mentina in termeni reali. Potrivit raportului anual al Practic SA, cifra de afaceri a companiei a fost anul trecut de 343,8 miliarde lei (9,15 milioane euro la cursul mediu al BNR), fata de 338,8 miliarde lei (10,8 milioane euro) in 2002.
"Realizam vanzari de aproximativ 1 miliard de lei pe zi, iar dupa primele sase-sapte luni ale anului am realizat o crestere a vanzarilor in lei situata la nivelul estimat al inflatiei pentru acest an", explica Mazilu.
El spune ca veniturile scazute ale populatiei sunt principalul motiv pentru evolutia slaba de la an la an a vanzarilor magazinelor Practic.
Compania detine in acest moment 13 magazine de cartier situate in sectorul 6, in zone precum Drumul Taberei, Militari si Crangasi. Magazinele au suprafete de vanzare situate intre 200 si 250 de metri patrati.
"Chiar daca nu putem concura cu supermarketuri mari precum Billa sau Mega Image, avem avantajul ca suntem situati cu magazinele noastre aproape de casa multor bucuresteni. De exemplu, Drumul Taberei este un cartier foarte rarefiat, fiind foarte putine zone comerciale, ceea ce creeaza un avantaj pentru magazinele pe care le detinem", completeaza Mazilu.
Actiunile Practic SA sunt cotate pe piata Rasdaq, ultimul pret de trazactionare fiind de 130.000 de lei pe actiune. La acest pret, capitalizarea bursiera a companiei Practic SA este de 76,3 miliarde lei(1,7 milioane de euro).
Principalii actionari ai companiei sunt, potrivit datelor disponibile pe piata Rasdaq, persoana fizica Zerlin Dimofte cu peste 49% din actiuni si compania International Business & Trading Corportaion, cu 32,5%.
ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO