Companii

Mai sunt cresteri in bricolaj: BauMax, avans de 26%

Mai sunt cresteri in bricolaj: BauMax, avans de 26%
07.05.2009, 15:33 19

Retailerul austriac BauMax, cu afaceri de 130 mil. euro si 7 magazine operationale la nivel local, mizeaza in 2009 pe castigarea de clienti noi, in conditiile in care cosul mediu de cumparaturi s-a redus cu 6% de la inceputul anului, pe fondul diminuarii bugetelor romanilor pentru bricolaj.

Compania a realizat in primele patru luni din an o crestere a vanzarilor de 5% in magazinele mai vechi din retea, comparativ cu perioada similara din 2008, potrivit datelor comunicate de BauMax Romania. Incluzand expansiunea retelei, rata de majorare a cifrei de afaceri in acest interval a fost de 26,4%.
Singurele raportari financiare din acest an de pe piata de profil, ale companiilor Praktiker si Dedeman, au indicat scaderi de vanzari in trimestrul intai.
BauMax este a treia mare retea internationala de magazine de bricolaj de pe piata, cu afaceri de 130 mil. euro la nivelul anului trecut. Retailerul a intrat pe piata in 2006, iar la finele lunii aprilie din 2008 avea operationale 5 unitati, fata de 7 in prezent. "In cele cinci magazine mai vechi de un an ale retelei, vanzarile au avut un avans de 4,9% in primele patru luni din an, cand am inregistrat cresterea numarului de clienti cu 12,7% si scaderea cu 6% a bonului mediu de casa in aceste unitati", a declarat Alexander Frech, directorul general al BauMax Romania.
El mizeaza in acest an pe cresterea cotei de piata a retelei pe care o conduce datorita pozitionarii acesteia pe segmentul de preturi reduse.
Unul din efectele crizei asupra retailului de bricolaj sesizate in acest an de un alt jucator, Dedeman, este cresterea ponderii produselor ieftine in vanzarile totale ale magazinelor. Anul trecut, retailerul BauMax si-a dublat vanzarile fata de 2008, pe fondul expansiunii retelei cu doua unitati. Estimarile companiei de la inceputul anului indicau o rata de crestere organica a afacerilor intre 7 si 10% pentru 2009 fata de perioada anterioara.
"Evolutia vanzarilor in primul trimestru a fost sub estimari, dar ne asteptam ca performanta retelei sa fie mai buna in al doilea trimestru al anului. Cu toate acestea, eu personal prognozez ca ultimele trei luni din 2009 vor fi cel mai rau trimestru pentru retailul local de bricolaj", a apreciat Frech.
Din acest motiv, retailerul a decis amanarea a doua din cele cinci deschideri de magazine planificate pentru acest an. Magazinele BauMax din orasele Constanta si Pitesti, programate initial pentru acest an, vor fi finalizate in primavara lui 2010, potrivit reprezentantului retelei.
2009 ar putea fi primul an de declin sau stagnare pe piata retailului de bricolaj, care pana acum a inregistrat cresteri anuale de peste 20-30%. Avansul din ultimii ani s-a datorat in principal investitiilor retelelor internationale de magazine in expansiune, cele mai mari dintre acestea fiind Praktiker, Bricostore, BauMax si Hornbach.
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24