Companii

Mangalia a vandut un hotel pentru a face rost de bani

10.03.2005, 00:00 40

Complexul hotelier balnear SC Mangalia SA, din orasul Mangalia, estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de 1,8 milioane de euro, valoare similara cu cea inregistrata anul trecut, a spus Liviu Scarlat, directorul general al complexului si vicepresedinte al Organizatiei Patronale a Turismului Balnear din Romania (OPTBR).
Compania detine in prezent trei hoteluri, Mangalia, Zenit si Astra, primul dintre ele cu 268 de locuri, iar celelalte doua cu cate 50. La acestea se adauga si doua restaurante cu 520 si 250 de locuri.
"Pana anul trecut am avut patru hoteluri, dar am vandut unul dintre ele - Orion. Am incasat pe el 400.000 de euro, bani care ne sunt necesari pentru a moderniza celelalte hoteluri. Pentru ca am 'pierdut' un hotel, cifra de afaceri din acest an nu o va depasi pe cea din anul precedent", explica Scarlat.
Anul trecut, in hotelurile companiei s-au cazat circa 10.000 de turisti, dintre care circa 3.000 au fost straini.
Principalele tari din care au venit acestea au fost Germania, Olanda, Belgia si Franta.
Principala problema pe care o intampina, spune Scarlat, este fiscalitatea excesiva din turism.
"Ar trebui ca Guvernul sa inteleaga ca turismul ar putea fi una dintre principalele surse de bani la buget si sa acorde facilitati fiscale hotelierilor sau chiar anularea pentru cativa ani a TVA si a impozitului pe profit", a adaugat el.
Potrivit lui Scarlat, sectorul balnear a atras anul trecut circa 250.000 de turisti straini si 1,5 milioane de romani.
Numarul de turisti romani este in cel mai fericit caz la acelasi nivel ca anii trecuti, si aceasta din cauza puterii tot mai reduse de cumparare.
La hotelurile noastre, de exemplu, turistii care veneau anii trecuti revin an de an, dar daca acum 10 ani multi dintre ei stateau la tratament 18 zile, acum abia isi mai permit sa stea o saptamana",  spune oficialul OPTBR.
Cei din turismul balnear spun ca pentru straini pretul unei zile intr-o statiune balneara romaneasca variaza intre 25 si 35 de euro, in timp ce in Ungaria pretul unui pachet de o saptamana este de circa 350 de euro, iar in Cehia pretul unui pachet similar variaza intre de 400 - 500 de euro.
Circa 36% din capitalul SC Mangalia sunt detinute de Asociatia Salariatilor, 15% de Liviu Scarlat, iar restul este impartit intre 2.600 de actionari.
In ultimii ani, multi turisti straini au incetat sa mai vina pe litoralul romanesc, preferand Turcia, Grecia, Spania sau Croatia, unde la preturi similare calitatea serviciilor este mai ridicata.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO