Companii

Mapei ataca vanzari de 10 mil. euro in 2009

26.03.2009, 16:42 37

Mapei Romania, filiala locala a producatorului italian de adezivi si produse pentru constructii, si-a bugetat in acest an vanzari de 10 mil. euro, in crestere cu aproximativ 20% fata de anul precedent.

„Mapei Romania a inregistrat in 2008 o cifra de afaceri de 8,7 mil. euro, ceea ce reprezinta o crestere fata de 2007 de aproximativ 45%. Pentru 2009, vizam o crestere de aproximativ 20%", a declarat Vasile Brad, directorul general al Mapei in Romania.
Compania a anuntat de curand un parteneriat cu producatorul italian de membrane hidroizolante Polyglass, firma cu afaceri de 3,6 mil. euro, in Romania.
 
„La finalul anului 2009, pe segmentul principal de activitate, al adezivilor pe baza de ciment, prognozam o cota de piata de 5%", a adaugat Brad.
La nivelul pietei de adezivi, cat si al celei de hidroizolatii, oficialii companiei au apreciat pentru acest an o corectie de pana la 20%, pe fondul scaderii pietei constructiilor din Romania, din cauza accesului la finantare.
„Piata de adezivi pe baza de ciment in Romania pentru anul 2008 s-a ridicat in jurul valorii de 140 de milioane de euro, iar cea de hidroizolatii la 15 milioane de euro. Pentru 2009 estimam o scadere a pietelor acestor materiale de constructie cu 15-20%, dat fiind contextul actual. Principalul factor care va contribui la aceasta evolutie este lipsa lichiditatilor necesare pentru finantarea proiectelor", a continuat directorul Mapei.
De asemenea Brad a apreciat ca noul program guvernamental de reabilitare termica a cladirilor vechi va avea efect in principal la nivelul adezivilor speciali pentru placile termoizolante, iar cererea pe acest segment va compensa scaderea generala a pietei.
„Categoria adezivilor ce vor fi influentati de programul de reabiltiare termica a cladirilor vechi este cea a solutiilor pentru lipirea placilor termoizolante. Acest segment se va mentine la nivelul valorilor inregistrate in anul precedent, aceasta initiativa compensand efectul general de scadere al pietei", a spus Brad.
Pentru acest an, compania intentioneaza sa investeasca in cresterea gamei de produse. In prezent toate produsele companiei sunt importate, grupul Mapei detinand 53 de unitati de productie la nivel mondial.
„Produsele oferite in prezent de Mapei in Romania sunt importate in totalitate insa vom continua investitiile in dezvoltare. Ne dorim cresterea gamei de produse de pe piata locala, in prezent fiind importate doar 10% din cele peste 1.200 de produse oferite de Mapei la nivel international", a incheiat Brad. Compania detine pe piata locala o retea de distributie de aproximativ 40 de parteneri.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO