Companii

Marcile incep sa conteze si printre fiarele de calcat

01.04.2004, 00:00 92



Pe masura ce piata de produse electrocasnice se dezvolta de la an la an, romanii incep sa se orienteze tot mai mult catre produse "de marca", diferenta de pret fata de un produs "no-name" fiind din ce in ce mai nesemnificativa, cel putin aparent, in conditiile cumpararii in rate.



Tendinta este mai evidenta in cazul produselor care sunt folosite "de nevoie", cum ar fi fierul de calcat.



"Spre deosebire robotul de bucatarie, fierul de calcat este folosit la o activitate care nu genereaza prea multa placere, fiind facuta din necesitate. In aceste conditii, cei care cumpara un astfel de produs vor sa isi usureze munca si incep din ce in ce mai mult sa constientizeze avantajele unui produs de marca ", spune Romel Rotaru, country manager pentru Romania al grupului francez Seb.



Potrivit acestuia piata romaneasca de fiare de calcat este estimata in prezent la 250.000-300.000 de unitati anual, existand insa premise ca aceasta valoare sa creasca.



"Vanzarile de fiare de calcat sunt foarte puternic influentate de produsele care exista la un anumit moment pe piata. Fierul de calcat este un produs aspirational si este posibil ca piata sa creasca puternic dupa lansarea unor noi produse", este de parere reprezentantul grupului Seb, care este reprezentat pe piata romaneasca prin marcile Moulinex, Rowenta, Krups si Tefal. Compania a lansat ieri o noua gama de fiare de calcat Tefal Aquaspeed.



"Modelul Aquaspeed este pozitionat in segmentul mediu in gama Tefal, acesta fiind segmentul cu cea mai mare pondere in vanzarile de fiare de calcat Tefal atat in Europa cat ti pe piata romaneasca", adauga Rotaru.



"Cea mai mare parte a vanzarilor noastre de fiare de calcat din gama medie si superioara sunt realizate prin intermediul retelelor de magazine specializate de electronice si electrocasnice, precum Altex, Domo sau Flanco. In general magazinele de tip cash & carry au ca argument principal de vanzare pretul" completeaza Rotaru.



Principalii concurenti ai Tefal pe piata romaneasca de fiare de calcat sunt Philips, Bosch, dar si marca Rowenta, aflata la randul sau in portofoliul Seb, ca si Tefal.



"Cele doua marci nu sunt concurente directe, deoarece fiarele de calcat Tefal au talpa realizata din materiale ceramice, in timp ce la Rowenta, aceasta este realizata din metal" explica Rotaru.



Grupul SEB este prezent pe piata romaneasca din anul 1996 si a realizat anul trecut o cifra de afaceri de peste 10 milioane euro, dubla fata de anul precedent. Pentru acest an, estimarile companiei vizeaza o cifra de afaceri de 15 milioane euro.



Seb detine, potrivit propriilor estimari, o cota de 25-30% din piata romaneasca de electrocasnice mici (fiare de calcat, gratare electrice, mixere, roboti de bucatarie, prajitoare de paine, storcatoare si alte produse similare). ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO