Companii

Marea Britanie şi Rusia, noile ţinte ale Cristinei Bâtlan, fondatoarea lanţului de magazine Musette

Marea Britanie şi Rusia, noile ţinte ale Cristinei Bâtlan, fondatoarea lanţului de magazine Musette

Cristina Bâtlan a fondat compania Musette în 1992, ocupându-se iniţial de comerţul cu ţesături.

Autor: Cristina Roşca

25.04.2011, 23:52 318

Cristina Bâtlan, fondatoarea Musette, intenţionează să seextindă în acest an pe piaţa din Rusia şi în Maria Bri­ta­nie, dupăce deschiderea pri­mului ma­gazin la New York anul trecut i-adeschis pofta de extindere şi de francize. Ea a reuşit deja să maiducă pantofii Musette şi Christeln B. în Luxemburg, Israel şiUngaria.

În septembrie anul trecut blogurile internaţio­na­le de modăanunţau deschiderea primului ma­gazin Musette de peste ocean, îninima New Yorkului - în West Broadway, cartierul Soho dinMan­hattan - uşă în uşă cu nume precum D&G, Swatch, FrenchConnection sau Bracciallini.

Magazinul de 50 de metri pătraţi (care a necesitat o investiţiede 250.000 de dolari) este deschis în franciză.

"Avem planuri pe piaţa americană pe care vrem să le testăm",spune Cristina Bâtlan, unul dintre fondatorii companiei. Musetteşi-a rezervat încă de la început dreptul de a răscumpăra francizasau de a cumpăra o parte din afacere.

După New York, Musette a ajuns în Luxem­burg, apoi în Ungaria,la Budapesta - cu două ma­gazine, şi în Israel. Toate cele patrumagazine au fost des­chise în sistem de fran­ci­ză şi s-auadă­u­gat celor do­uă magazine pro­prii din Bul­garia şi altuia dinIsrael. Ba­lanţa ar arăta anul aces­ta astfel: opt magazine înafa­ra graniţelor ţării şi 12 pe pia­ţa locală. Vânzările Mu­settesunt completate de activitatea de la târgurile de modă şi de laalte evenimente de profil, scrie re­vista BUSINESS Magazin.

În viitorul apropiat balanţa ar putea să se echi­libreze, încondiţiile în care reţeaua din România este "constantă şi matură,procesul de extindere fiind pus în stand-by", după cum spuneCristina Bâtlan, iar în străinătate planurile pentru noi uni­tăţisunt din ce în ce mai clare. Pentru acest an, Mu­sette areprogramate deschideri de magazine în franciză în Marea Britanie(Londra) şi Rusia.

După câteva închideri de magazine din ţară şi din RepublicaMoldova în pe­rioa­da 2008-2009, la finalul lui 2010 toate punctelede vânzare ale Mu­set­te erau profitabile, ex­pli­că fondatoarea,care şi-a păs­trat doar magazinele pe plus îna­in­te de a se lansaîn extinderea externă.

În toamna anului trecut Cristina Bâtlan declara că inves­ti­ţianecesară deschiderii unui ma­gazin variază "în funcţie de ma­lulAtlanticului pe care te afli". Dacă în Statele Unite investiţia seînvârte în jurul sumei de 250.000 de dolari (circa 200.000 de euro)pentru un magazin de câţiva zeci de metri pătraţi, în Europa nudepă­şeş­te 150.000 de euro. Diferenţa vine din amenajareamagazinului, care în SUA a costat circa 100.000 de euro. În cazulRomâniei, investiţia totală scade la 100.000 de euro, incluzândspaţiul, amenajarea şi stocul iniţial. Cu puţin timp înainte dedeschiderea magazinului din New York, Cristina Bâtlan spunea căoptează pentru Occi­dent, deşi costurile pe metrul pătrat sunt multmai mari, pentru că perspectivele sunt îmbucurătoare.

La deschiderea magazinului preţurile pro­du­se­lor de la NewYork variau între 150 $ şi 500 $.

Odată cu deschiderile de noi magazine, Cris­tina Bâtlan afirmăcă a simţit o creştere a busi­nessului la 5,6 mil. euro anul trecutşi "cu siguranţă vom creşte şi anul acesta". Mai mult, anul trecutprofitul companiei a crescut cu peste 50% faţă de 2009, când era de1,36 mil. lei (0,31 mil. euro).

"Am început demersurile pentru mărirea ca­pa­ci­tăţii deproducţie. Am adus deja tehnicieni". Pan­to­fii, genţile şiaccesoriile Musette sunt produse în do­uă fabrici din România - laBucureşti şi la Huşi. Încă de anul trecut, acţionarii companiei -cei doi soţi Bâtlan - se gândeau la o creştere a capacităţii deproducţie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels