Cristina Bâtlan, fondatoarea Musette, intenţionează să seextindă în acest an pe piaţa din Rusia şi în Maria Britanie, dupăce deschiderea primului magazin la New York anul trecut i-adeschis pofta de extindere şi de francize. Ea a reuşit deja să maiducă pantofii Musette şi Christeln B. în Luxemburg, Israel şiUngaria.
Magazinul de 50 de metri pătraţi (care a necesitat o investiţiede 250.000 de dolari) este deschis în franciză.
"Avem planuri pe piaţa americană pe care vrem să le testăm",spune Cristina Bâtlan, unul dintre fondatorii companiei. Musetteşi-a rezervat încă de la început dreptul de a răscumpăra francizasau de a cumpăra o parte din afacere.
După New York, Musette a ajuns în Luxemburg, apoi în Ungaria,la Budapesta - cu două magazine, şi în Israel. Toate cele patrumagazine au fost deschise în sistem de franciză şi s-auadăugat celor două magazine proprii din Bulgaria şi altuia dinIsrael. Balanţa ar arăta anul acesta astfel: opt magazine înafara graniţelor ţării şi 12 pe piaţa locală. Vânzările Musettesunt completate de activitatea de la târgurile de modă şi de laalte evenimente de profil, scrie revista BUSINESS Magazin.
În viitorul apropiat balanţa ar putea să se echilibreze, încondiţiile în care reţeaua din România este "constantă şi matură,procesul de extindere fiind pus în stand-by", după cum spuneCristina Bâtlan, iar în străinătate planurile pentru noi unităţisunt din ce în ce mai clare. Pentru acest an, Musette areprogramate deschideri de magazine în franciză în Marea Britanie(Londra) şi Rusia.
După câteva închideri de magazine din ţară şi din RepublicaMoldova în perioada 2008-2009, la finalul lui 2010 toate punctelede vânzare ale Musette erau profitabile, explică fondatoarea,care şi-a păstrat doar magazinele pe plus înainte de a se lansaîn extinderea externă.
În toamna anului trecut Cristina Bâtlan declara că investiţianecesară deschiderii unui magazin variază "în funcţie de malulAtlanticului pe care te afli". Dacă în Statele Unite investiţia seînvârte în jurul sumei de 250.000 de dolari (circa 200.000 de euro)pentru un magazin de câţiva zeci de metri pătraţi, în Europa nudepăşeşte 150.000 de euro. Diferenţa vine din amenajareamagazinului, care în SUA a costat circa 100.000 de euro. În cazulRomâniei, investiţia totală scade la 100.000 de euro, incluzândspaţiul, amenajarea şi stocul iniţial. Cu puţin timp înainte dedeschiderea magazinului din New York, Cristina Bâtlan spunea căoptează pentru Occident, deşi costurile pe metrul pătrat sunt multmai mari, pentru că perspectivele sunt îmbucurătoare.
La deschiderea magazinului preţurile produselor de la NewYork variau între 150 $ şi 500 $.
Odată cu deschiderile de noi magazine, Cristina Bâtlan afirmăcă a simţit o creştere a businessului la 5,6 mil. euro anul trecutşi "cu siguranţă vom creşte şi anul acesta". Mai mult, anul trecutprofitul companiei a crescut cu peste 50% faţă de 2009, când era de1,36 mil. lei (0,31 mil. euro).
"Am început demersurile pentru mărirea capacităţii deproducţie. Am adus deja tehnicieni". Pantofii, genţile şiaccesoriile Musette sunt produse în două fabrici din România - laBucureşti şi la Huşi. Încă de anul trecut, acţionarii companiei -cei doi soţi Bâtlan - se gândeau la o creştere a capacităţii deproducţie.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels