Companii

Marius Nasta, Burger King: Profitabilitatea pe unitate ne intereseaza mai mult decat o extindere agresiva

Marius Nasta, Burger King: Profitabilitatea pe unitate ne intereseaza mai mult decat o extindere agresiva

Marius Nasta, presedinte al Atlantic Restaurant Systems: Avantajul nostru este ca segmentul in care activam este accesibil tuturor si acest lucru face ca intr-o perioada de recesiune sau intr-o perioada de incetinire a activitatii economice sa fim relativ protejati. Locatia buna, dar si noutatea brandului sunt principalii factori de crestere.

08.07.2008, 20:23 232

"Targetul nostru era ca intr-un an (aprilie 2008-aprilie 2009) sa deschidem patru restaurante. In mai putin de trei luni am deschis doua unitati, iar a treia urmeaza sa fie deschisa peste alte patru luni in Liberty Center", a declarat pentru ZF Marius Nasta, presedinte al Atlantic Restaurant Systems.
Viitorul restaurant se va intinde pe o suprafata de aproximativ 100 de metri patrati si va fi deschis in urma unei investitii de circa 250 de mii de euro. Acesta se alatura celorlalte doua unitati, lansate in aprilie in Baneasa Shopping City din nordul Capitalei si in iunie in City Mall, centru comercial situat in partea de sud. Pe viitor, Nasta tinteste si locatiile stradale pentru restaurantele Burger King.
Extinderea rapida a lantului de restaurante se bazeaza, potrivit lui Nasta, pe rata de crestere a vanzarilor conform estimarilor initiale. "Weekend-ul este foarte aglomerat, luni e o zi calma, iar in restul saptamanii numarul vizitatorilor incepe sa creasca. Pot spune ca media zilnica de clienti este de 1.000 de persoane. Ritmul de crestere nu s-a simtit doar in prima luna, cand evenimentul noutatii a fost foarte important, ci si in lunile urmatoare. Cu siguranta si deschiderea zonei de entertainment din Baneasa va avea un impact pozitiv asupra noastra", spune Nasta.
Principalul obiectiv al actionarilor nu este neaparat dezvoltarea unui numar cat mai mare de restaurante, ci obtinerea unei rate de profitabilitate la nivelul competitorilor si intr-un timp cat mai scurt.
"Ideea prezentei brandului pe piata doar pentru a fi prezent nu este foarte importanta. Pentru mine este importanta profitabilitatea pe unitate si nu am niciun motiv sa spun ca in prezent aceasta nu justifica deschiderea unitatii urmatoare. Faptul ca am deschis unitatea mai devreme de target spune mult", este de parere presedintele Atlantic Restaurant Systems. Profitabilitatea per unitate este obiectivul la care lucreaza si Robert Tiuca, cel care a fost numit director general al Burger King Romania. Cu o experienta de aproape 14 ani in industria quick-service, Tiuca are responsabilitatea de zi cu zi a businessului, in timp ce Marius Nasta se ocupa de strategie. "Robert este un om de operatii. El spune ce putem face in legatura cu extinderea retelei, iar eu fac in asa fel incat sa obtina ceea ce are nevoie", explica Nasta.
Reprezentantii Burger King nu ofera informatii despre vanzarile restaurantelor in cele trei luni de la deschidere, dar considera ca acestea sunt in ritm cu piata.
"Avantajul nostru este ca segmentul in care activam este accesibil tuturor si acest lucru face ca intr-o perioada de recesiune sau intr-o perioada de incetinire a activitatii economice sa fim relativ protejati. Locatia buna, dar si nou-tatea brandului sunt principalii factori de crestere", afirma Nasta. Cat despre ritmul pietei de fast-food, Nasta crede ca acesta va creste si in urmatorii cinci-zece ani, mai ales datorita faptului ca oamenii cunosc mai bine conceptul de fast-food fiind influentati de stilul de viata din afara, dupa ce au inceput sa calatoreasca in tari mai dezvoltate.
Burger King a fost adus in Romania in aprilie 2008, dupa o perioada de aproximativ doi ani de zile in care Eli Davidai si Marius Nasta au purtat negocieri intense la nivel international pentru a opera franciza restaurantului fast-food. Daca Davidai era cunoscut drept omul care a adus brandul Pepsi in Romania la inceputul anilor '90, pe care ulterior l-a vandut cu aproximativ 150 de milioane de euro producatorului Pepsi Americas, numele celui de-al doilea actionar nu spunea nimic in industria de fast-food. Marius Nasta a fost cel care a purtat discutiile cu Burger King si care a obtinut dreptul de a deschide la nivel local restaurantele.
Brandul Burger King este prezent in Europa in 2.327 de restaurante, 2.042 dintre acestea fiind administrate in sistem de franciza. In cel de-al doilea trimestru al anului fiscal 2008 compania a raportat pentru regiunea Europa, Orientul Mijlociu si Africa venituri totale de aproximativ 125 de milioane de euro, in crestere cu 16% fata de perioada fiscala similara a anului 2007.
Piata de profil, estimata la nivel local de catre cel mai mare lant de restaurante Mc Donald's la 2 miliarde de euro, este dominata de americani, Mc Donald's ruland afaceri de peste 90 de milioane de euro in 2007 si KFC de aproape 40 de milioane de euro, dar o cota importanta detin si pizzeriile si shaormeriile deschise intr-un numar din ce in ce mai mare in ultimii ani.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels