Companii

Martens a vandut cu 27% mai multa bere

Martens a vandut cu 27% mai multa bere

Martens a vandut in primul semestru aproximativ 110.000 de hectolitri de bere

19.07.2006, 18:44 177

Compania Martens Galati, unul dintre producatorii de dimensiuni medii de pe piata berii, a inregistrat o crestere de 27% a vanzarilor in volum in prima jumatate a acestui an, fata de aceeasi perioada din 2005.
"In ultimele noua luni am inregistrat cresteri continue fata de perioada corespunzatoare a anului anterior. Chiar daca berea la sticla a inregistrat cresteri in acest an, o contributie substantiala a avut-o berea la PET, pe segmentul careia am inregistrat o dublare a vanzarilor in primele luni", spune Vasile Joanta, director general al Martens Galati.
Joanta a precizat ca in 2005 compania a vandut 50.000 de hectolitri de bere la PET, in timp ce in prima jumatate a acestui an vanzarile de bere la PET au ajuns la aproape 40.000 de hectolitri.
Potrivit directorului general al companiei, Martens a vandut in primul semestru aproximativ 110.000 de hectolitri de bere, volum care include si exporturile companiei. Anul trecut volumul vanzarilor s-a ridicat la 200.000 de hectolitri, compania inregistrand o cifra de afaceri de 6,1 mil. euro, in scadere cu aproximativ 5% fata de 2004. Pentru acest an, reprezentantii companiei estimeaza o cifra de afaceri de 10 mil. euro.
Martens a vandut anul trecut cu 38.000 de hectolitri mai putin in 2005 fata de 2004, din cauza ca a ales sa investeasca in cresterea eficientei. Compania a renuntat la echipamentele de productie vechi, ceea ce a determinat o scadere a productiei.
"Volumele livrate la export sunt inca destul de mici, dar avem contracte sigure in Statele Unite, Orientul Apropiat si in cateva state europene", a mai spus Vasile Joanta. In opinia lui, volumul total al vanzarilor de bere nu va inregistra cresteri mai mari de 2% in acest an.
Martens detine marcile Premium Senior, Damburger, Alutus, Soveja, Madona si berea fara alcool Driver.
Martens Galati este filiala locala a companiei Martens Breweries, al patrulea jucator de pe piata belgiana, o afacere de familie, care include capacitati de productie si in Cehia si Germania. Compania este unul dintre cei mai mari producatori europeni de bere la PET.
Cu o crestere de 4,7% a volumelor vandute, piata berii a ramas anul trecut in jurul valorii de 600 de milioane de euro, la fel ca in 2004. Acest lucru se datoreaza cresterii consumului pe segmentul berii la PET, cumulat cu o scadere a vanzarilor de bere la sticla si la cutie si cu o evolutie constanta a berii la halba. Potrivit datelor Asociatiei "Berarii Romaniei", anul trecut romanii au baut aproximativ un milion de hectolitri de bere la halba, adica in jur de 6,3% din total, in timp ce berea la cutie a adunat circa 7,8% din berea vanduta in 2005. Consumul de bere la sticla a reprezentat 54,5% din total, in timp ce PET-ul a dominat mai bine de o treime din piata.
Piata de bere din Romania este una dintre cele mai competitive din Europa, mai ales ca pietele vestice sunt dominate in general de trei jucatori internationali care controleaza 80% din piata. In Romania, filialele locale ale celor 4 companii multinationale (Heineken, SAB Miller, InBev si Carlsberg) prezente pe piata berii controleaza in jur de 70% din piata.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO