Companii

Masini mai multe inseamna afaceri mai bune cu odorizante auto

09.05.2005, 20:13 135

Cresterea puternica a pietei auto va determina in acest an o crestere a vanzarilor de odorizante de masina Ambi Pur, produse de gigantul american Sara Lee, cu pana la 40%.

"Pentru acest an estimam o crestere semnificativa a vanzarilor, in special la aparate: 35% - 40%, si o crestere ceva mai lenta a vanzarilor de rezerve. Aceasta deoarece estimam ca o buna parte dintre cei care deja folosesc vechiul Ambi Pur Car vor opta pentru inlocuirea acestuia cu noua varianta pe care am lansat-o", spune Flavius Berciu, director de vanzari al companiei Safilar, importatorul Sara Lee pe piata romaneasca.

El mizeaza pe langa cresterea peste asteptari a pietei auto si pe "orientarea consumatorului roman catre produse de calitate superioara (premium), determinata atat de cresterea puterii de cumparare cat si de dezvoltarea accelerata in urmatorii doi ani a marilor lanturi de retail".

Pentru piata romaneasca de odorizante de masina, estimata la aproximativ 2,5-2,6 milioane de euro anual, se lupta alaturi de Sara Lee si un alt producator american, Johnson Wax, dar si producatorul polonez Dr. Marcus.

Potrivit unui studiu MEMRB, citat de reprezentantii Safilar, Ambi Pur Car detine o cota de piata valorica de 51,7% la nivelul anului 2004, principalii competitori fiind Johnson Wax cu Glade Auto (24,1% cota de piata valorica) si Dr. Marcus (19.6% cota de piata valorica).

In studiul de retail audit MEMRB nu sunt cuprinse vanzarile realizate prin retelele de tip cash & carry, magazine de piese auto, spalatorii auto; de asemenea in studiu nu sunt luate in calcul vanzarile realizate in marile lanturi de benzinarii, precum si vanzarile realizate in hipermarketuri.

"Avand in vedere faptul ca o parte semnificativa din vanzarile Ambi Pur Car sunt realizate pe aceste segmente, estimam ca Ambi Pur Car detine o cota de piata de peste 60% in prezent", completeaza Berciu.

El spune ca de la lansarea pe piata romaneasca a produsului Ambi Pur Car, in anul 2001 au fost vandute peste 750.000 de aparate si aproape 800.000 de rezerve. Cum aceste produse sunt in general cumparate de posesorii de masini de import, al caror pret este de peste 10.000 de euro rezulta ca in perioada 2001-2004 pentru fiecare masina de import nou vanduta s-au cumparat aproape cinci aparate odorizante de masina Ambi Pur Car.

Produsele odorizante cu lichid au devenit o alternativa mult mai eficienta la clasicii "braduti" agatati de oglinda retrovizoare, ceea ce a determinat, spune Berciu, si aparitia unor produse contrafacute. "Unele dintre aceste copii puteau fi cu greu deosebite de produsul original, pe unele fiind mentionat chiar producatorul Sara Lee. Evident, erau vandute la preturi cu mult sub pretul originalului - mai putin de 50% din pretul produsului original. Desi la prima vedere parea o afacere buna pentru cumparator, dezamagirea aparea la utilizare", adauga Berciu. In aceste conditii producatorul american a decis sa lanseze o noua gama de produse care a ajuns din aceasta primavara si pe piata romaneasca.

Compania Safilar importa si distribuie, alaturi de odorizantele de masina Ambi Pur Car, si alte produse si marci din portofoliul Sara Lee - Ambi Pur (odorizante de masina), Catch (insecticid), Frisbi (produse de uz casnic din hartie), Kiwi (produse de ingrijire a incaltamintei). Produsele Sara Lee din categoria food, precum Douwe Egberts (cafea) si Pickwick (ceai) sunt distribuite de compania Coturnix, care are aceiasi actionari ca si Safilar. Cele doua companii estimau pentru anul trecut o cifra de afaceri cumulata de aproximativ 10 milioane de euro.

Sara Lee Corporation este unul dintre cele mai mari grupuri din lume care activeaza in domeniul produselor de larg consum, cu o cifra de afaceri de peste 19,5 miliarde de dolari in anul fiscal incheiat la 30 iunie 2004. Compania are la nivel mondial peste 145.000 de angajati.

ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO