Companii

Masinile scumpe se vand de trei ori mai slab

05.08.2009, 17:53 16

Pe masura ce parcurile companiilor de leasing se aglomereaza de masini de sute de mii de euro returnate de clienti care nu mai pot sau nu mai doresc sa plateasca ratele, piata automobilelor de lux, a inregistrat o scadere de peste 60% in prima jumatate a anului, potrivit statisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile si cele ale inmatricularilor.

In acelasi timp, piata totala a autoturismelor de import a scazut cu aproximativ 50%, potrivit APIA.

Segmentul limuzinelor de lux, al caror pret porneste de la 80.000 de euro si care pot ajunge chiar si la peste 600.000 de euro in cazul modelului Rolls-Royce Phantom, a inregistrat in prima jumatate a acestui an un declin de peste 60%, comparativ cu perioada similara a anului trecut, la 85 de unitati, potrivit statisticilor APIA. Dintre acestea, aproape 50 reprezentau modelul Mercedes-Benz S-Klasse, care a inregistrat un declin de 70% a vanzarilor, la fel ca si Audi A8, aflat pe locul al treilea. Cea de-a doua cea mai bine vanduta limuzina a fost BMW Seria 7, care a si inregistrat in prima jumatate a anului un avans de 112% comparativ cu perioada similara a anului trecut.

 

Primul Maybach din ultimii doi ani

In pofida situatiei economice actuale, Mercedes-Benz Romania a livrat in luna mai primul Maybach in valoare de peste 450.000 de euro din ultimii doi ani.

Marca premium care a inregistrat cel mai mic declin, de 42%, a fost Mercedes-Benz la 864 de unitati, in timp ce Audi a scazut cu 52%, la 722 de masini, BMW cu 61%, la 487 de unitati, iar Jaguar cu 72%, la 30 de limuzine.

Potrivit jucatorilor din piata auto, in timp ce pana in vara anului trecut tot mai multi clienti erau interesati in segmentul premium aproape numai de motorizarile de top, anul acesta, chiar si in segmentul de lux, cele mai ridicate vanzari le-au avut cele mai ieftine versiuni. Pe de alta parte, pentru a reduce stocurile, dealerii au apelat la discounturi de pana la 40%. Astfel, o limuzina Audi A8, care avea un pret de lista de 65.000 de euro fara TVA in toamna anului trecut, a ajuns in luna martie la 41.000 de euro, in urma aplicarii unui discount de aproape 40%.

Singurele modele BMW care au un pret de pornire de peste 100.000 de euro, M6 Coupe si M6 Cabriolet, au fost livrate catre trei clienti in acest an, fata de sase in prima jumatate a anului trecut. Primul model are un pret de lista de 123.000 de euro inclusiv TVA, iar cel de-al doilea costa aproape 128.000 de euro, inclusiv TVA.

Printre importatorii de masini de lux care nu au fost afectati de criza se numara Forza Rossa, reprezentantul Ferrari pe piata locala, care va livra in acest an 25 de modele ale constructorului italian, toate comandate anul trecut.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels