Companii

Masterfood estimeaza afaceri de 20 mil. euro

07.04.2004, 00:00 228



Masterfoods Romania, filiala locala a producatorului american din industria alimentara Mars Incorporated, preconizeaza pentru acest an o cifra de afaceri de 20 de milioane de euro, au spus oficialii companiei.



Masterfoods activeaza in Romania pe piata batoanelor de ciocolata, cu marcile Mars, Snickers, Twix, Bounty, pe piata de hrana pentru animale de companie Pedigree, Whiskas, Chaapi si Kitekat, si pe cea a orezului si sosurilor, cu marca Uncle Ben's. Cu exceptia marcilor Chaapi si Kitekat, restul sunt produse in Romania.



Reprezentantii companiei nu au dezvaluit rezultatele financiare aferente anului trecut. Potrivit sitului Ministrului de Finante, Masterfoods a avut in 2002 o cifra de afaceri de circa 750 de miliarde de lei (24 mil.euro) si o pierdere neta in jur de 27 de miliarde de lei.



Compania a anuntat de asemenea intentia a-si continua investitiile pe piata romaneasca.



"In zece ani de prezenta pe piata romaneasca, Master Foods a investit peste 10 miliaone de dolari in echipamente de productie. Planurile de achizitii pe urmatoarele sase luni se ridica la 2,5 milioane de dolari", a spus Darius Komiszarek, directorul regional pentru tarile din Balcani al companiei Masterfoods. Banii vor fi investiti in achizitionarea de echipamente de productie.



Komiszarek a mai spus ca anul acesta va avea loc lansarea unor noi produse pe piata romaneasca, dar nu a precizat care. De la inceputul anului pana acum, compania a avut o relansare de produs in gama Whiskas, intr-un nou ambalaj, si lansat o editie limitata in gama Snickers, sub denumirea de Snickers Crazy Peanuts.



Piata batoanelor de ciocolata se ridica la peste 20 de milioane de euro annual, reprezentand circa 20% din piata totala a ciocolatei.



Potrivit unor studii, piata ciocolatei, estimata la 100-110 milioane de dolari anul trecut, este segmentata in tablete (cu circa 70% din total), batoane(20%) si praline (10%).



Principalii competitori ai companiei Masterfoods pe piata batoanelor de ciocolata sunt Kraft (Smash, Poiana, Africana), Nestle (Lion), Excelent (Stil, Papi, Vis), Ulker (Luna, Albeni, Metro). Supreme Chocolat, producatorul marcii de ciocolata Primola, a intrat de asemenea pe segemntul de batoane cu marca Primola Zoo. Anul trecut, consumul de ciocolata a crescut cu circa 15%, dupa scaderea din ultimii doi ani. Motivele cresterii sunt cresterea purterii de cumparare a consumatorilor si investitiile in promovarea marcilor de ciocolata.



Pe piata hranei pentru animale, principalul concurent al marcilor vandute de Master foods sunt marcile Darling, Friskies si Purina (Nestle), Eukanuba (Iams).



La nivel global, Mars Inc. este o afacere de peste 14 miliarde de dolari, produsele sale fiind vandute in peste 100 de tari. Compania, care este inca o afacere de familie, a fost fondata in 1911, in Washington.
georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24