Companii
Matthew Strassberg, Mid Europa Partners: Această perioadă ar putea să fie un catalizator pentru o serie de investiţii noi planificate pentru a doua parte a lui 2020 şi pentru 2021
„Dacă în cazul unei crize clasice, cererea scade pentru businessurile de retail, în contextul actual afacerile din comerţul alimentar - online şi offline -, din comerţul farma şi alte câteva categorii din domeniu nu sunt afectate de o scădere a apetitului de consum. În acelaşi timp, cererea în sectoare care de regulă sunt rezistente la crize, cum este sectorul serviciilor private de sănătate, a scăzut acum semnificativ.“ Matthew Strassberg, co-managing partner Mid Europa Partners
Fondul de investiţii are în portofoliul din România trei companii - Regina Maria (servicii medicale private), Profi (retail) şi Urgent Cargus (curierat). Prima tranzacţie făcută local datează de mai mulţi ani, mai exact un pachet de acţiuni la operatorul telecom Connex, pachet vândut ulterior către Vodafone. Mid Europa Partners a investit în România 1,5 mld. euro - tranzacţii directe sau de tipul tuck-in (achiziţii făcute de firmele din portofoliu).
Fondul de investiţii Mid Europa Partners va accelera investiţiile în Europa Centrală şi de Est în a doua parte a acestui an şi în 2021, focusul urmând a fi pe afaceri legate de consumul privat. Matthew Strassberg, co-managing partner în cadrul Mid Europa Partners, afirmă că în această perioadă, marcată de pandemia de COVID-19, vor apărea oportunităţi în rândul afacerilor care au probleme de lichidităţi, iar investitorii care au fonduri vor putea profita de pe urma unor evaluări în scădere.
„Strategia de investiţii a Mid Europa este şi va rămâne aceeaşi, focusul nostru fiind pe afaceri din Europa Centrală, businessuri ce provin din sectoare legate de consum, precum retail, FMCG, comerţ online sau servicii medicale private. În cadrul acestor sectoare noi ne aşteptăm să apară un număr tot mai mare de oportunităţi dat fiind că în mod inevitabil afacerile mici vor fi afectate, iar jucătorii care nu au o capitalizare bună ar putea căuta să facă exit“, spune executivul.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels
-
Exclusiv ZF. Americanii de la PDQ au plătit peste 20 mil. euro pentru achiziţia start-up-ului de cybersecurity CODA Intelligence din Timişoara
-
Testul Bursei de Valori în 2024: Cehii de la Premier Energy vor să ridice până la 180 mil. euro de la investitori într-o săptămână. Din 8 mai până pe 15 mai Premier Energy derulează o ofertă de listare cu acţiuni la BVB la o evaluare de până la şapte ori profitul net pe 2023. Promisiune de plată a unor dividende între 30% şi 70% din profitul net consolidat
-
Încă un brand dispare de pe piaţă: clinicile stomatologice Dr. Leahu preiau numele acţionarului majoritar şi devin Regina Maria Dental Clinics
-
Criboser din Oradea, al doilea cel mai dinamic transportator rutier de mărfuri: „Am mai cumpărat 20 de camioane şi aducem mărfuri din Belgia, Germania şi Olanda“
-
Szabolcs Nemes, Roland Berger România: Fondurile locale de investiţii sunt mai interesate de achiziţii decât de exit-uri în 2024. În 2023, fondurile de private equity active în România au făcut 13 achiziţii (fără add-on-uri) şi şapte exit-uri
-
Producătorul lactatelor Monor a avut afaceri mai mari cu 19% în 2023 şi a ajuns la 250 mil. lei
-
9 mai. La mulţi ani, Europa din ţara extremelor! Locul României în UE în 15 indicatori: Suntem pe primul loc în UE la studierea limbilor străine, dar şi la ponderea tinerilor care nici nu învaţă şi nici nu muncesc. Avem unul dintre cele mai mici costuri cu forţa de muncă, dar şi una dintre cele mai mari rate ale şomajului în rândul tinerilor
-
Adrian Vasilescu, BNR: Istoria este de partea popoarelor educate
-
Dolarul încă nu are rival, iar puterea monedei americane creează haos şi nesiguranţă. Pe pieţe se speculează că pentru a stopa prăbuşirea yenului, ajuns la minimul ultimilor 34 de ani, banca centrală a Japoniei a ars din rezerve aproape 60 de miliarde de dolari săptămâna trecută
-
Consumul îşi revine şi promite să sprijine PIB-ul, cum a făcut-o de atâtea ori
-
Ce soluţii găsesc companiile la lipsa de personal? Firmele îşi pregătesc pe cont propriu viitorii angajaţi
-
ZF 15 minute cu un antreprenor. Andrei Pădurean, acţionar la Uniconf: Produsele sub mărcile private ale retailerilor au un nivel de preţ cu circa 30% mai mic, iar calitatea este comparabilă cu cea a produselor naţionale. Asta explică de ce tendinţa consumatorului final este de a cumpăra mai mult marca privată
-
Afaceri de la Zero. Cum au crescut. Roxana Mihai a dus gelateria DolciConi în inima Capitalei, lângă Universitate şi are planuri de extindere. „Faptul că este o afacere de familie ne-a ajutat foarte mult să rezistăm“
-
ZF Investiţi în România! Un proiect ZF şi CEC Bank. Matt David, Dan Air: Nu revenim la Braşov, dar creştem în Bacău şi Bucureşti
-
ZF Economia Verde. ONG-ul de mediu EFdeN lucrează la un concept de staţie smart de autobuz. „Astfel de staţii pot fi şi un instrument bun de măsurare a calităţii aerului“. Primele staţii vor fi montate în această vară în apropierea mallului Promenada din Craiova.
-
Iaşi te inspiră!, un proiect ZF susţinut de Banca Transilvania. Cristian Hadji-Culea, Teatrul Naţional Iaşi: „De la un grad de ocupare al sălilor de 50% în cel mai bun caz, am ajuns să avem spectacole cu casa închisă şi am dublat veniturile până la aproape 2 milioane de lei“
-
Produsele „buy now, pay later“ câştigă popularitate în Europa, dar americanii ne arată care sunt neajunsurile acestora