Companii

MediaCom: Sunt cazuri in care clientii medii devin mai profitabili decat cei mari

MediaCom: Sunt cazuri in care clientii medii devin mai profitabili decat cei mari

Carmen Lixandru spune ca si-ar dori in portofoliu un brand din industria berii

25.07.2008, 17:36 1315

MediaCom, unul dintre primii zece jucatori pe piata agentiilor de media, estimeaza o diminuare a ratei de crestere a afacerilor pana la 20% in acest an, in conditiile in care in 2007 agentia a raportat un avans de 34,5% al cifrei de afaceri, pana la 33 de milioane de euro.
"Sunt mai pesimista in ceea ce priveste cresterile, depinde ce se va intampla in a doua jumatate a anului, dar daca as avea o crestere de 20% as fi multumita. Au fost si niste schimbari de clienti, am piedut cativa, am castigat altii si nici nu cred ca piata va mai evolua anul acesta cum a evoluat in ultimii trei ani", a declarat Carmen Lixandru, managing director al MediaCom.
In ianuarie 2007, Carmen Lixandru a preluat functia de managing director al MediaCom dupa ce a condus timp de cinci ani operatiunile Media Direction.
La sfarsitul anului trecut si inceputul acestui an, agentia a pierdut conturile Heineken si Romtelecom, care au ajuns in portofoliul Universal McCann (agentia de media a grupului McCann Erickson) si respectiv United Media. Daca bugetul de promovare al Heineken este estimat la aproximativ sapte milioane de euro, cel al Romtelecom este evaluat la in jurul a 10 mil. euro. Managerul MediaCom spune ca in primul semestru din 2008 a reusit sa castige sase, sapte clienti, adica in jur de 15 mil. euro.
Printre clientii castigati la inceputul acestui an se numara Starfoods, Dr. Oetker, Bwin, care s-au adaugat portofoliului format din clienti precum Procter&Gamble, Nokia, UniCredit sau Cosmopolis.
Carmen Lixandru spune ca si-ar mai dori clienti din domenii precum auto, bunuri de larg consum (cafea si bauturi racoritoare) din zona de servicii financiare, consultanta si mai ales un brand din industria berii. "Mi-as dori sa inlocuiesc Heineken", adauga aceasta. Chiar daca clientii importanti inseamna cresterea cifrei de afaceri, managerul MediaCom precizeaza insa ca pentru o agentie de media cifra de afaceri nu este cel mai potrivit criteriu de evaluare, semnificative fiind veniturile.
"Poti avea bugete mari si sa rulezi bani multi, dar important este ce venituri ai. Sunt cazuri in care clientii medii sunt mult mai bine gestionati decat cei mari care iti iau mult timp si astfel devin mai profitabili". Lixandru precizeaza ca targetul de crestere a profitului impus de reteaua MediaCom este de 15% si ca in acest an agentia va inregistra un profit mai mare cu 45%.
Dupa cum spune managerul MediaCom, 2007 a fost un an de "reasezare a agentiei" dupa modificarile de personal care au aparut odata cu schimbarea managementului, dar si un an in care au fost dezvoltate departamentele de strategie si planning. Consolidarea a continuat in primul semestru din 2008 cand agentia a deschis un departament pentru servicii interactive.
"Deocamdata este o divizie pana va fi separata de companie. MediaCom are si in retea si in Romania clienti care sunt foarte interesati de acest domeniu. Nokia, de exemplu, este unul dintre ei. Trebuie sa recuperam enorm, sunt tari in care serviciile de digital inseamna 25% din veniturile totale ale MediaCom, iar noi nu avem nici 2%", explica Lixandru.
MediaCom apartine celei mai mari retele de media din lume- GroupM, parte a WPP, al doilea grup de comunicare la nivel mondial.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO