Companii

Meinl vinde cafea de 5,5 mil. € în 1.500 de cafenele şi restaurante

Meinl vinde cafea de 5,5 mil. € în 1.500 de cafenele...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

04.11.2013, 14:24 640
Julius Meinl, subsidiara locală a producătorului austriac de cafea cu acelaşi nume, estimează în acest an o cifră de afaceri de 5,5 milioane de euro, în creştere cu circa 10% faţă de anul precedent, conform informaţiilor furnizate de companie.
 
„Credem că după aceşti ani de criză piaţa (cafelei premium - n.red.) din România va creşte, oamenii îşi vor schimba stilul de viaţă şi vor ieşi din ce în ce mai mult în oraş. Dacă ne uităm la ţările din jur, vedem că suntem în urmă la acest capitol“, a declarat Tibor Dobri, managing director al Julius Meinl România.
 
Anul trecut compania a înregistrat un rulaj de 22,5 milioane de lei (5 mil. euro), o pierdere de 440.000 de lei şi un număr de 51 de angajaţi, conform datelor de pe site-ul Ministerului de Finanţe.
 
Producătorul austriac de cafea a intrat în mod direct pe piaţa locală în anul 2005, prin achiziţia importatorului exclusiv de până atunci de pe piaţa românească, compania Novo din Târgu-Secuiesc (judeţul Covasna). După preluare, aceasta a fost re­denumită Julius Meinl România. Novo era o companie dezvoltată de la zero de doi antreprenori locali - Tibor Dobri, cel care conduce afacerea Julius Meinl de opt ani, şi Simon Attila Ladislau.
 
În prezent cafeaua Julius Meinl este distribuită în peste 1.500 de unităţi din Horeca (hoteluri, restaurante, catering) şi are ca principali competitori pe piaţa cafelei premium branduri precum illy, distribuit în România de Pro Brands, şi Lavazza, din portofoliul distribuitorului Blue Coffee Service, parte a grupului Aquila. Totodată, Julius Meinl are în portofoliu şi capsulele de cafea şi aparate Inspresso care intră în concurenţă cu Nespresso, brand produs de francezii de la Nestlé şi adus în România de Brands Internaţional.

Citiţi continuarea articolului aici

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 28.10.2013

ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Imobiliare şi altele). Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286, tel. mobil: 0766.606.994) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro sau stefan.paraschiv@m.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO