Companii

Metro, cel mai mare jucator din retail, pune punct investitiilor masive in reteaua locala cash & carry

15.01.2009, 18:41 55

Grupul german Metro, cel mai mare jucator din comertul romanesc, a finalizat ieri proiectul de remodelare a magazinelor mai vechi din reteaua cash & carry, demarat in anul 2006 si care a ajuns la investitii totale de aproximativ 36 mil. euro in 8 unitati.

Reprezentantii retelei au precizat ca, in acest an, tinta va fi consolidarea afacerilor. Metro va investi in schimb in expansiunea retelei Real Hypermarket la nivel local, pentru a-si asigura o acoperire mai buna pe acest segment si pentru a tine pasul cu competitorii sai directi Carrefour si Auchan.
"Expansiunea nu este prioritatea noastra, deoarece avem deja o acoperire foarte buna: 24 de magazine cash & carry la 23 de milioane de locuitori, media retelei la nivel international fiind de un magazin la un milion de locuitori", a declarat Francois Oliver, directorul general al Metro Cash&Carry Romania & Moldova. Compania a deschis anul trecut o unitate in orasul Deva, dupa trei ani in care nu a avut niciun proiect de extindere. Investitiile realizate anul trecut de Metro Romania in reteaua sa de magazine cash & carry pot fi estimate la 25 mil. euro. Aceasta este activa la nivel local din 1996.
Oliver a precizat ca reteaua nu mai are planificate remodelari de anvergura in perioada urmatoare, insa vor mai fi facute reamenajari in cadrul unor magazine.
"2009 va fi anul adaptarii la noile conditii de pe piata. Vor fi ajustari de bugete. Cred ca, in cazul magazinelor traditionale, cei care se vor adapta si vor actiona intr-un mod profesionist vor ramane pe piata", a mai spus Oliver.
Jucatorii din retail se asteapta la un an greu, cu rate de crestere inferioare celor din ultimii ani in sectorul alimentar si cu scaderi de vanzari pe segmentele de piata atinse de limitarea creditelor de consum, precum electronicele si electrocasnicele. 
"Am remarcat ca retailul nealimentar inregistreaza un declin, deoarece oamenii prefera sa-si puna banii deoparte in loc sa cumpere bunuri de folosinta indelungata. Magazinele nealimentare si cele mixte, in special cele din mediul rural, sunt afectate de conditiile actuale de pe piata, insa acestea au o pondere mica in portofoliul nostru de clienti revanzatori", a afirmat Vladimir Vava, directorul operational al Metro Cash & Carry Romania & Moldova. El a mai apreciat ca si in 2009 segmentul alimentar va continua sa se dezvolte.
Metro Cash & Carry a finalizat ieri o investitie de 4,7 mil. euro in remodelarea magazinului din Voluntari, in apropriere de Bucuresti, care este operational de circa 8 ani. In urma acestei remodelari, unitatea
si-a marit suprafata de vanzare in special in sectoarele food si office (mobilier de birou si papetarie). Reteaua a raportat o cifra de afaceri de 1,59 miliarde de euro in 2007, in crestere cu 11,3% fata de anul precedent.
Pe piata romaneasca, singurul competitor al Metro Cash & Carry este Selgros, companie detinuta de grupul german Rewe, al doilea mare jucator din comertul local.
Vanzarile grupului Metro in Romania pot fi estimate la 2,3 mld. euro la nivelul anului 2008, pe baza aportului pietei locale la cifra de afaceri raportata pe Europa de Est.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO