Companii

Metro incearca piata cu magazine de 2.000 mp

28.04.2010, 23:11 45

Metro Cash & Carry, cel mai mare jucator din comertul local,cu afaceri de 1,22 miliarde de euro in 2009, se extinde cu o nouaretea de magazine mai mici, Metro Punct, pentru a-si creste aria deacoperire.

Prima unitate Metro Punct are 2.000 de metri patrati si va fideschisa astazi la Satu Mare, langa un magazin de bricolajPraktiker. "Acest concept difera de celelalte magazine prinsuprafata si sortiment, dar pastreaza ofertele promotionale sauaccesul pe baza legitimatiei de client", a declarat Dusan Wilms,director general al Metro Cash & Carry Romania.

Magazinul Metro Punct din Satu Mare a fost deschis intr-unspatiu operat anterior de Media Galaxy, spatiu care se afla ininteriorul galeriei comerciale Real. Unitatea va avea circa 3.000de produse alimentare si nealimentare specifice clientilorrevanzatori (micii comercianti), printre acestea numarandu-se sicele comercializate sub marca proprie Aro, Fine Food si Sigma.

In comparatie, un magazin Metro Cash & Carry listeaza intotal peste 20.000 de articole, dintre care mai mult de jumatatesunt produse alimentare. Reteaua Metro a lansat in ultimele lunipeste 800 de produse marca proprie concepute pentru clientii dinHoReCa, pretul acestora situandu-se in medie cu 10%-20% sub cel albrandurilor consacrate pe piata.

Metro Cash & Carry a fost prima retea internationala decomert modern care a intrat pe piata romaneasca, in anul 1996. Panain 2005, compania s-a extins in fiecare an, iar din 2006 ritmuldezvoltarii a scazut vizibil, in ultimii trei ani avand loc doardoua deschideri, investitiile germanilor fiind orientate catresegmentul hipermarketurilor, mult mai competitiv decat cel almagazinelor cash & carry. Astfel, grupul si-a concentratafacerile pe brandul de hipermarketuri Real.

Reteaua de magazine cash & carry a grupului german Metro,care tinteste in special operatorii de restaurante, baruri,hoteluri si revanzatorii, este compusa in prezent din 24 deunitati, dintre care patru in Bucuresti.

Conducerea companiei, care va mai deschide, la inceputul luimai, al 25-lea magazin Metro Cash & Carry in zona Policolor, nua oferit detalii despre investitia in noul concept de magazineMetro Punct si nici despre numarul acestora. Singurul competitor alMetro Cash & Carry la nivel local este reteaua Selgros, operatade germanii de la Rewe Group.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO