Companii

Mihai Barsan, Timisoreana: Am lansat berea la PET pentru a castiga teren in retail

Mihai Barsan, Timisoreana: Am lansat berea la PET pentru a castiga teren in retail

Mihai Barsan, senior brand managerul Timisoreana: PET-ul este segmentul-minune de pe piata berii, ce a resuscitat vanzarile de bere in anul 2002, atunci cand se atinsese un prag ce parea ca nu mai poate fi depasit. De atunci, aceasta piata creste constant.

15.08.2006, 19:14 171

Brand managerul Timisoreana, bere aflata in portofoliul Ursus Breweries, numarul doi pe piata berii, spune ca, dupa ce a ajuns la o cota de piata de 12% in HoReCa, Timisoreana "avea nevoie" de un ambalaj PET pentru a creste vanzarile pe piata de retail.
"In anul financiar incheiat in martie 2006, Timisoreana Lux a inregistrat o crestere de 48% a vanzarilor, iar in ultimele luni cota de piata a Timisoreana pe segmentul HoReCa (n. red. - hoteluri, restaurante, firme de catering) este de 12%", a precizat Barsan. Potrivit brand managerului Timisoreana, brandul este lider de piata pe acest canal.
"Obiectivul Timisoreana este de a fi liderul segmentului mainstream si in canalul de retail, iar pentru ca berea la PET domina acest canal, nevoia de a lansa un PET era imperioasa", adauga Mihai Barsan.
El spune ca Ursus Breweries studiaza de cativa ani posibilitatea lansarii brandului Timisoreana la PET, insa decizia a avut de asteptat pana cand s-au indeplinit anumite conditii.
"Evolutia PET-ului ca ambalaj de bere a ajuns in punctul in care reprezinta un alt ambalaj, fara conotatii 'economy'. Piata berii la PET este in continua crestere, si o urmarim de cativa ani. PET-ul ca ambalaj de bere a evoluat mult in acesta perioada, atat din punct de vedere tehnologic, cat si din punctul de vedere al imaginii", spune Mihai Barsan.
Ursus Breweries este al doilea jucator de pe piata berii, cu o cifra de afaceri de 150 mil. euro anul trecut si un profit brut de peste 19 mil. euro. Spre deosebire insa de principalii competitori, Ursus avea un singur brand pe piata berii la PET, segment cu cea mai mare rata de crestere in ultimii trei ani. In timp ce Brau Union, liderul pietei locale, detine sase marci ambalate si la PET (Golden Brau, Bucegi, Gambrinus, Harghita, Hategana si Ciuc), iar Interbrew, numarul trei pe piata, are o pozitie puternica pe segmentul PET prin intermediul Bergenbier Q-Pack si Noroc, iar mai recent si prin marca germana Lowenbrau, Ursus Breweries detinea pe aceasta piata doar marca Ciucas. Ciucas a trecut in ultimele sase luni printr-un proces de imbunatatire a componentelor de marketing, in urma caruia produsul beneficiaza de distributie nationala, potrivit reprezentantilor companiei. Din portofoliul Ursus Breweries fac parte trei dintre cele mai cunoscute marci de bere de pe piata locala: Ursus, Timisoreana si Ciucas. Alaturi de acestea, compania mai produce Peroni si Stejar Strong Beer si importa marca Pilsner Urquel.
Proiectul de lansare a brandului Timisoreana in ambalaj PET de 2 litri face parte din programul de investitii de peste 30 de milioane de dolari (25 mil. euro) derulat in acest an de filiala locala a SABMiller la fabrica de bere de la Buzau.
"Timisoreana PET se produce pe o linie complet noua, amplasata in centrul de productie de la Buzau", spune Barsan.
Investitia de la Buzau urmareste si cresterea cu 75% a capacitatii de productie saptamanale a fabricii. In urma investitiei, compania va construi la Buzau un nou depozit, o noua linie de fermentatie si o line de ambalare. Capacitatea de productie a Ursus Breweries va ajunge la 3,8 mil. hectolitri.
"PET-ul este segmentul-minune de pe piata berii, ce a resuscitat vanzarile de bere in 2002, atunci cand se atinsese un prag ce parea ca nu mai poate fi depasit. De atunci, aceasta piata creste constant si are un potential ce poate fi valorificat cu succes", spune Barsan. In opinia lui, printre "beneficiile" aduse de PET se numara pretul si comoditatea. "Nu mai trebuie sa te complici cu sticle returnabile, iar pretul este mult mai bun decat cel al cutiei de aluminiu. Nefiind returnabil, nu ocupa spatiu de depozitare, iar consumatorii nu trebuie sa mai faca un drum la magazin pentru a returna sticlele", completeaza brand managerul Timisoreana.
Berea la PET a inregistrat anul trecut o crestere de peste 43%, in timp ce cresterea totala a pietei berii a fost de doar 4,7%, potrivit datelor Asociatiei Berarii Romaniei. Evolutia PET-ului a venit pe fondul unei scaderi a ponderii ambalajului de sticla, de la 71,5% in 2002 la 54,5% anul trecut.
Consumul de bere la PET in Europa Centrala si de Est se ridica la 53 de milioane de hectolitri, adica 17% din consumul total. Rusia detine pozitia de lider pe segmentul berii la PET, cu o pondere de 46% din total vanzari. In Romania, PET-ul a reprezentat anul trecut peste o treime din piata.
Mihai Barsan spune ca, alaturi de lansarea berii in ambalaj PET, anul acesta compania a demarat un proiect de sase baruri in Timisoara, unde se comercializeaza bere nefiltrata (adusa direct din fabrica, fara a fi pasteurizata, cu un termen de valabilitate mult mai redus decat o bere la sticla).
"Am demarat acest proiect in luna mai. Timisoreana nefiltrata este tot o bere Timisoreana, insa asa cum se producea ea inainte de inceputul secolului trecut, cand au aparut primele filtre de bere", spune Barsan.
Ursus Breweries, filiala locala a SABMiller, concureaza la nivel local pe o piata de 600 de milioane de euro alaturi de alte companii multinationale: Heineken (care detine in Romania compania Brau Union), InBev (prin filiala locala Interbrew) si Carlsberg (reprezentant de Tuborg Romania).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO