Companii

Misterul de pe piaţa auto: de ce a susţinut APIA o taxă de mediu care încurajează importurile second- hand?

Misterul de pe piaţa auto: de ce a susţinut APIA o...

Autor: Bogdan Alecu

01.08.2013, 00:09 7862
Înmatriculările de maşini noi au scăzut în primul se­mes­tru cu 26%,  iar importurile second-hand au crescut cu 36%. Dezastrul din piaţă a fost pro­vocat de noua taxa de mediu care a fost susţinută vehement de Brent Val­mar, vicepreşedintele APIA. De ce a sus­ţinut APIA o taxă de mediu care duce la creş­terea importurilor de second-hand?
 
Varianta agreată de APIA
 
„Pentru timbrul de mediu noi am cola­borat cu Ministerul Mediului, asigu­rând expertiza pe aspectele de natură tehnică cu impact asupra mediului. Este însă adevărat că ne-am exprimat acor­dul faţă de acesta, cu precizarea că vom analiza ulterior efectele sale asupra pieţei“, au spus reprezentanţii APIA. Brent Valmar, vicepreşedintele aso­ciaţiei, declara la ZF Live la începutul acestui an că reînnoirea parcului auto şi susţinerea maşinilor cât mai noi nu se pot face doar prin programul „Rabla“ şi noul timbru de mediu, ci prin introducerea şi a unui impozit anual calculat în funcţie de vechimea şi gradul de poluare al automobilului.
 
Valmar declara că „pentru maşinile vechi taxa scade cel mai mult întăreşte principiul deoarece este normal să taxezi mai puţin un obiect mai vechi şi a cărui valoare a scăzut cel mai mult, iar noul timbru de mediu respectă întocmai principiile recomandate de Comisia Europeană“.
 
El a subliniat că nu este niciun pericol din partea maşinilor non-euro, Euro 1 şi 2 din simplul motiv că disponibilitatea acestora pe piaţa vest-europeană este extrem de redusă. Aceste maşini s-au casat în Vest. În Germania o maşină non-euro se vinde cu un euro deoarece proprietarul este fericit să scape de ea pentru a nu plăti o taxă de depoluare scumpă. Dar cerere încă există din Europa de Est, iar importurile acestora au crescut puternic din cauza taxei mai mici, potrivit jucătorilor din piaţă.
 

Citiţi articolul integral pe www.zfcorporate.ro

Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 01.08.2013

ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Imobiliare şi altele). Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286, tel. mobil: 0766.606.994) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro sau stefan.paraschiv@m.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO