Companii

Mougel, Auchan: Retailerii alimentari au devenit cei mai buni clienti pentru banci

Mougel, Auchan: Retailerii alimentari au devenit cei mai buni clienti pentru banci

Regis Mougel, directorul general ai retelei de hipermarketuri Auchan Romania: Noi avem magazine cu casele pline de bani in fiecare zi. O companie cu lichiditati mari altfel negociaza cu bancile decat un alt client din imobiliare, de exemplu.

14.12.2008, 15:36 44

Regis Mougel, directorul general si unul dintre principalii actionari ai retelei de hipermarketuri Auchan Romania, spune ca expansiunea retailului modern alimentar la nivel local are toate sansele sa fie finantata in continuare de catre banci.
"Retailerii alimentari sunt cei mai buni clienti pentru banci in contextul actual, al lipsei de lichiditati pe piata financiara. Noi avem magazine cu casele pline de bani in fiecare zi. O companie cu lichiditati mari altfel negociaza cu bancile decat un alt client din imobiliare, de exemplu, unde trebuie sa astepti cativa ani ca afacerea sa genereze cash", a explicat Mougel.
Operatorul retelei Auchan in Romania, compania MGV Distri-Hiper SA, va investi aproximativ 40 mil. euro anul viitor in deschiderea a doua hipermarketuri, la Constanta si Timisoara.
Planurile pe termen mediu si lung vizeaza 20 de unitati la nivel local, ceea ce ar putea duce investitiile cumulate in retea la jumatate de miliard de euro.
Mougel a precizat ca operatorul are asigurata finantarea pentru planurile de expansiune pe urmatorii ani, o parte din resurse fiind atrase de la banci. El nu a dorit insa sa comunice ponderea creditelor bancare in valoarea investitiilor in extindere. 
Regis Mougel si retailerul francez Auchan sunt principalii actionari ai companiei MGV Distri-Hiper SA. Managerul detine indirect 19% din actiuni, in timp ce Auchan are o participatie de 29% in compania inregistrata la nivel local.
Operatorul a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de aproape 155 mil. euro, cu o retea de 4 hipermarketuri si un supermarket. Cel mai mare magazin al retelei la nivel local este hipermarketul Auchan Titan, cu o suprafata de vanzare de 16.000 de metri patrati, care aduce circa 30% din vanzarile retailerului pe piata romaneasca. 
Compania a deschis saptamana trecuta al 6-lea hipermarket al retelei si al doilea din Capitala, in parcul de retail Militari Shopping Center, in urma unei investitii de 20 mil. euro. Reprezentantii Auchan estimeaza ca noua unitate va avea anul viitor un flux de vizitatori de 20.000 de persoane pe zi. Toate unitatile Auchan Romania sunt amplasate in spatii inchiriate, insa reprezentantii companiei spun ca iau in calcul si expansiunea in locatii proprii.
Capitala ramane pe lista extinderii pentru urmatorii ani, compania avand doua proiecte in acest oras, potrivit lui Mougel, care nu a dorit sa ofere mai multe detalii. El a precizat ca locatiile sigure pentru extinderea hipermarketurilor Auchan in 2009 sunt Timisoara si Constanta.
 La nivel local, cei mai importanti competitori directi ai retelei Auchan sunt Cora, Carrefour, Real si Kaufland. Hipermarketurile au fost in acest an cei mai dinamici retaileri din sectorul alimentar, avand in total 25 de deschideri, fata de 26 cate au realizat in 2007. Acestea detin cea mai mare pondere in piata bunurilor de larg consum din Bucuresti, unde inregistreaza o cota de 42%, mult peste media la nivelul tarii, de 17%, arata un studiu realizat pe primul semestru al anului de compania de cercetare de piata GfK.
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels