Companii

Murfatlar: In acest an estimam ca va creste consumul de vin rosu

09.03.2005, 00:00 42

Murfatlar Romania a inregistrat anul trecut o crestere a cotei de piata atat valorica, cat si cantitativa, in ciuda unei usoare scaderi a pietei de vinuri imbuteliate la 0,75 de litri pe fondul migrarii consumului catre alte tipuri de bauturi si a cresterii vanzarilor de vinuri la PET.


"Cota noastra de piata a crescut desi se remarca o scadere a pietei vinurilor la sticle de 0,75 de litri. Aceasta piata inregistreaza scaderi desi apar din ce in ce mai multi jucatori. A existat si o migratie a consumatorilor catre alte tipuri de bauturi din cauza unei informari slabe a acestora", spune Radu Morar, brand manager la Murfatlar Romania.


El spune totusi ca in ultimele doua luni se remarca o crestere a pietei de 0,75 de litri cu aproape 15 procente pe fondul unei comunicari sporite din partea jucatorilor din piata.


Compania a avut anul trecut vanzari de aproape 28 de milioane de euro, similare cu cele din anul anterior. Conform datelor companiei, vanzarile valorice au crescut de la 29% in 2003 la peste 30% anul trecut, in timp ce cantitativ Murfatlar a urcat usor de la o cota de piata de putin peste 26% la aproape 28%.


"Anul trecut ne-am consolidat si notorietatea brandului care a urcat de la o cota de aproape 28% la 32%, fiind brandul cel mai des mentionat de consumatori", au afirmat reprezentantii companiei. Murfatlar Romania produce vinul licoros Lacrima lui Ovidiu, vinuri linistite Trei Hectare, Sec de Murfatlar, Rai de Mufatlar si vinarsul Zaraza. "Suntem foarte multumiti de vanzarile vinului licoros Lacrima lui Ovidiu care a ajuns sa detina practic monopolul pe aceasta piata cu peste 95 de procente", spune Morar.


El estimeaza ca, in acest an, va creste consumul de vin rosu, consumatorii romani inscriindu-se in tendintele existente la nivel mondial. Murfatlar Romania a investit anul trecut peste 5 milioane de euro in modernizarea capacitatilor de productie.


Murfatlar Romania face parte din grupul Euro care a achizitionat, recent, pentru circa 1 mil. euro plus asumarea unor datorii de peste 9 mil. euro producatorul de ape minerale Bibco Biborteni. Actionarii Murfatlar Romania sunt investitori autohtoni.


In ultimii doi ani, pe piata vinului a existat o crestere permanenta a pretului mediu al unei sticle de 0,75 de litri de la 1,7 dolari in 2002 la 2,9 de dolari anul trecut. De asemenea, in aceeasi perioada s-a remarcat o scadere a segmentelor de vin sec si dulce in favoarea celor de demisec si demidulce. Acest ultim trend este datorat in mare parte faptului ca unii dintre marii jucatori din piata au facut pasul de la sec si dulce catre demisec si demidulce. De asemenea, pe piata s-a remarcat o crestere a consumului de vin rosu in defavoarea celui alb si rose.


Conform estimarilor Organizatiei Nationale Interprofesionale Vitivinicole (ONIV) piata a atins anul trecut valoarea de 310 milioane de euro. Cei mai importanti competitori ai Murfatlar Romania sunt Jidvei, Vincon Vrancea, Cotnari si Vinia, dar si o serie de jucatori de dimensiuni mai mici: Vinarte, Vinterra, Cramele Recas, Halewood Romania.
stelian.negrea@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO