Companii

Murfatlar investeste 10 mil. euro in urmatorii doi ani

09.08.2004, 00:00 23



Producatorul de vinuri Murfatlar Romania va aloca in urmatorii doi ani 10 milioane de euro pentru un plan de investitii destinat achizitionarii de utilaje si infiintarea de noi plantatii de vita de vie.



"In perspectiva aderarii la UE este foarte important sa cumperi noi utilaje si sa intineresti suprafetele cultivate cu vita de vie", spune Cosmin Popescu, directorul executiv al societatii.



Societatea administreaza in prezent o suprafata de aproximativ 2.100 de hectare de vie. Murfatlar Romania are in vedere si intinerirea podgoriei in anii viitori, anual urmand sa fie defrisate si plantate cu soiuri nobile circa 200 de hectare.



Producatorul de vinuri are in derulare, in acest an, un plan de investitii de circa 3,5 milioane de euro, din care doua milioane euro repezinta un program SAPARD. Sumele sunt alocate pentru marirea capacitatii de productie si depozitare, dar si pentru cresterea calitatii vinului.



Murfatlar a realizat anul trecut o productie de aproximativ 12 milioane de litri, din care 30% sunt vinuri rosii. Capacitatea de depozitare este de 30 milioane de litri, in conditiile in care vanzarile ating aproximativ 14 milioane de litri pe an.



Cea mai mare parte a productiei o reprezinta vinurile demiseci si demidulci, solicitate in special la intern, comparativ cu vinurile seci la extern.



Pricipalele soiuri sunt Chardonnay, Pinot Gris, Cabernet Sauvignon si Feteasca Neagra.



Circa 80% din productie este livrata pe piata interna, in timp ce la export ajunge doar 20%, in tari precum Statele Unite, Anglia, Finlanda sau Israel.



"Si dupa aderarea la UE aceasta tendinta se va mentine pentru ca piata interna are un bun potential. In plus, romanii sunt conservatori, preferand sa consume vinuri autohtone, care sunt mai ieftine fata de cele din import. De altfel, vinurile romanesti pot concura cu cele importate", spune Popescu.



Conform estimarilor Organizatiei Nationale Interprofesionale Vitivinicole (ONIV), anul trecut piata autohtona a vinurilor s-a ridicat la aproximativ 300 milioane de euro.



Estimarile interne ale companiei aratau ca Murfatlar detinea anul trecut, din punct de vedere cantitativ, o cota de piata de 26,2% si ocupa o cota de 28,6% din vanzari.



Anul trecut, compania a lansat game de vinuri premium ce se adreseaza unei piete exclusiviste: 3Hectare (comercializat exclusiv in reteaua HoReCa) si Lacrima lui Ovidiu (comercializat in supermarket-uri).



Murfatlar Romania, Vincon Vrancea si Jidvei sunt primii jucatori de pe piata, urmati de Vinia Iasi, Vinterra, Vinarte, S.E.R.V.E, Cotnari, Tohani, Cramele Recas, Carl Reh si Halewood Romania. In primele cinci luni ale anului, vanzarile de vin au crescut cu 15% fata de aceeasi perioada a anului trecut, conform statisticilor.



Podgoria de la Murfatlar a atras si alti investitori in zona, astfel ca pe langa Murfatlar Romania, aici mai activeaza companii ca Fruvimed Medgidia, Karom Drinks, Vinex Cernavoda si chiar Vinia Iasi, care vinde vinuri de Murfatlar de pe cele circa 600 de hectare pe care le detine in aceasta podgorie.



Murfatlar Romania SA a fost infiintata in anul 2002, capitalul social apartinand grupului de firme Eurocafe, aflat in proprietatea unor actionari romani. Din grup mai face parte compania Euroavipo, producator al marcilor de brandy Unirea, a rachiului Hanul Ars si al lichiorului Sao. Incepand de anul trecut, grupul de firme a investit masiv in publicitate, ultima dintre ele fiind relansarea vinarsului, dupa o pauza de aproape un an, sub numele Zaraza.
stelian.negrea@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO