Companii

Nemtii sunt greu de intrecut in retail

Nemtii sunt greu de intrecut in retail

Click pentru imaginea intreaga

12.02.2008, 18:48 16

Primii trei jucatori din comertul romanesc, Metro, Rewe si Carrefour, au avut vanzari cumulate de aproximativ 4,3 miliarde de euro anul trecut, peste nivelul afacerilor inregistrate in 2006 de cei mai mari zece jucatori de pe piata de profil. Expansiunea retelelor a accelerat si in 2007 ritmul de crestere al celor mai puternici retaileri.
Metro, care nu a anuntat inca valoarea afacerilor inregistrate in Romania, ar putea trece pragul de doua miliarde de euro la nivelul anului 2007, in timp ce Rewe a crescut cu aproximativ 38% fata de 2006 si a ajuns la vanzari de circa 1,45 miliarde de euro pe piata locala, pastrand astfel aceeasi distanta fata de principalul sau competitor, Metro.
Rewe a comunicat separat, pe fiecare divizie, vanzarile realizate in Romania in 2007.
La randul sau, reteaua franceza de hipermarketuri Carrefour a raportat in acelasi interval in Romania cel mai mare ritm de majorare a vanzarilor de pe toate pietele pe care activeaza (peste 40%). Pe o piata pe care formatele moderne de comert se indreapta in acest an spre 50% din valoarea totala a vanzarilor de bunuri de larg consum, germanii conduc detasat pe majoritatea segmentelor din retail si ar putea castiga in urmatorii ani si ultima reduta - hipermarketurile - tot printr-o expansiune agresiva.
Cu toate ca retailerul Carrefour se extinde de anul trecut si cu a doua divizie, de supermarketuri, grupurile germane Metro si Rewe par de neclintit si in acest an din fruntea clasamentului din retailul FMCG (bunuri de larg consum).
Metro si Rewe au fost primii jucatori de talie internationala care au intrat in comertul local, in 1996 si respectiv 1999. Ei sunt in prezent singurii operatori de magazine de tip cash & carry.
Cei doi jucatori germani au mers pe strategii de expansiune diferite: in timp ce Metro a atacat piata direct cu cea mai mare divizie a sa, magazinele cash & carry, Rewe a intrat mai intai cu supermarketurile Billa, iar doi ani mai tarziu a adus in Romania si magazinele Selgros Cash & Carry. Ulterior, in anul 2005, cand Rewe intra cu a treia divizie pe plan local, Metro se pregatea sa atace segmentul de hipermarketuri cu Real.
Ce urmeaza? "Probabil ca, la un moment dat, Rewe va analiza si alte segmente pe care nu inca nu activeaza in Romania", a spus Alexandru Vlad, directorul executiv al companiei Selgros Cash & Carry Romania intr-un interviu acordat ZF.
Toate cele trei divizii Rewe prezente pe piata locala isi vor continua expansiunea in acest an, in timp ce Metro va miza doar pe extinderea Real. In urmatoarea perioada, alte doua retele germane ar putea ataca retailul alimentar din Romania: discounterii Lidl si Aldi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO