Companii

Nestlé reia ofensiva pe piaţa cafenelelor, cu două deschideri

Autor: Mihaela Popescu

12.09.2010, 23:47 616

Compania elveţiană Nestlé, cel mai mare jucător pe piaţa cafeleiinstant cu Nescafe, a anunţat că va deschide în următoarea perioadădouă cafenele, în centrul Bucureştiului şi al Craiovei, care vor fioperate de parteneri mai vechi ai producătorului.

Investiţiile în aceste proiecte pot fi estimate la circa unmilion de euro şi reprezintă reluarea ofensivei elveţienilor pesegmentul cafenelelor, după doi ani şi jumătate de la renunţarea latrei locaţii din Bucureşti.

Partenerii companiei în extinderea lanţului de cafenele Nescafesunt firma elenă Dyonissos Group şi Biologistics, un distribuitordin Craiova al automatelor de cafea Nestlé Professional.

Dyonissos Group operează de circa doi ani şi jumătate şicafeneaua Nescafe din mallul Băneasa Shopping City din Bucureşti,în timp ce Biologistics distribuie din 2004 automatele de cafea aleNestlé în şase judeţe din sudul ţării.

În Bucureşti, lanţul Café Nescafe va intra în piaţa Romană, ozonă ultra-centrală cu chirii de circa 40 de euro pe metru pătrat,ceea ce reprezintă reluarea ofensivei companiei elveţiene pe acestsegment, după ce în 2008 aceasta a renunţat la două locaţiicentrale din Unirea Shopping Center şi Bucureşi Mall şi la unspaţiu din mall-ul Plaza Bucureşti deţinut de Anchor Group.Ultimele două spaţii au fost preluate de către Kraft Foods pentruprimele inaugurări de cafenele Jacobs din Bucureşti, acestea fiindoperate de un partener al companiei americane.

"Este adevărat că în 2008 nu a existat un focus pe acest canal,dar nu am renunţat la ideea de a deschide cafenele. Suntem însăfoarte atenţi la selecţia partenerilor şi a locaţiilor, întrucât nedorim colaborări pe termen lung", a afirmat Ştefan Neagoe, CountryBusiness Manager al Nestlé Professional, divizia de automate decafea a companiei Nestlé.

Prima cafenea Nescafe de pe piaţa locală a fost deschisă în anul2000, iar în prezent lanţul are locaţii în Bucureşti, Craiova, Iaşişi Buzău, potrivit datelor furnizate de Ştefan Neagoe.

Cel mai mare business al Nestlé Professional - divizia care seocupă de dezvoltarea lanţului Café Nescafe - este însă vânzarea decafea la automate, care generează companiei afaceri estimate de ZFla peste 25 mil. euro anual.

Nestlé are 22 de distribuitori pe acest segment la nivelnaţional, automatele fiind însă în proprietatea companieielveţiene.

În ultimii ani, divizia Nestlé Professional şi-a susţinutcreşterea vânzărilor prin investiţii anuale de peste 2 milioane deeuro în extinderea ariei de acoperire în teritoriu.

Pe piaţă sunt în prezent aproximativ 10.000 de automate Nescafeinstalate în locaţii precum clădiri de birouri, benzinării sauinstituţii publice, potrivit datelor furnizate de producătorulNescafe.

Nescafe este cel mai mare brand pe segmentul cafelei instant,după vânzări. Cafeaua instant reprezintă însă doar un sfert dinvaloarea pieţei locale estimate la 250-300 mil. euro, potrivitdatelor de la jucători. Cele mai mari rulaje sunt realizate decompaniile care activează pe segmentul cafelei măcinate, lideriipieţei fiind Kraft Foods (cu Jacobs, Nova Brasilia) şi Strauss cuDoncafe, fiecare dintre aceştia având vânzări anuale estimate lapeste 60-70 mil. euro.

Nestlé România a avut anul trecut o cifră de afaceri de 148,5mil. euro (629,5 mil. lei) şi un profit net de 4,2 mil. euro, cu700 de angajaţi, potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe.Compania mai deţine în portofoliu branduri precum Joe, Maggi sauNestlé Fitness.

Prin ce parteneri îşi extinde Nestlé lanţul de cafeneleîn 2010

  • Cafeneaua Nescafe din zona Romană din Bucureşti va fi operatăde Dyonissos Group, companie controlată de grecii RepidonisGeorgios şi Perdiki Panagiota.
  • Dyonissos Group operează şi cafeneaua Nescafe din mallulBăneasa Shopping City şi a realizat anul trecut o cifră de afaceride 281.000 de euro cu 9 angajaţi.
  • Lanţul Café Nescafe va intra în acest an şi în centrul Craioveiprintr-un parteneriat cu Biologistics, companie cu sediul înCraiova care distribuie de şase ani automate Nescafe în şase judeţedin sudul ţării.
  • Biologistics mai deţine o cafenea Nescafe în Craiova, iar în2009 a raportat afaceri de 1,1 milioane de euro cu 28 deangajaţi.
  • Compania craioveană este controlată de Tinel Dumitraşcu, 36 deani.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO