Companii

Nielsen: Vanzarile de dulciuri s-au majorat cu 27%, ajungand la 318 milioane de euro

Nielsen: Vanzarile de dulciuri s-au majorat cu 27%, ajungand la 318 milioane de euro
24.02.2009, 17:20 207

Valoarea vanzarilor pe piata dulciurilor s-a situat anul trecut la circa 1,17 miliarde lei (318 mil.euro), in avans cu 27,7% fata de 2007, tabletele de ciocolata mentinandu-se pe primul loc in preferintele romanilor, potrivit datelor firmei de cercetare de piata Nielsen. In 2007, piata totala a dulciurilor care include drajeuri, figurine, tablete, batoane, praline si crema, toate din ciocolata, produse pe baza de zahar (dropsuri, jeleuri, bomboane, drajeuri), napolitane invelite in ciocolata, s-a cifrat la valoarea de circa 916,7 milioane lei (274,68 milioane euro). Totodata, anul trecut romanii au cumparat 41,6 tone de dulciuri, in crestere cu 16,5% fata de nivelul din anul anterior. Tabletele de ciocolata au ramas si anul trecut in topul preferintelor consumatorilor romani, cu vanzari de 468,7 milioane lei, in avans cu 22%. Principalii cinci producatori de pe piata tabletelor de ciocolata Kraft, Supreme Group, Cadbury, Ferrero si Heidi Chocolat au detinut anul trecut o cota valorica cumulata de 91,1%, fata de 90,2% in 2007. In ceea ce priveste piata batoanelor de ciocolata, romanii au ales sa cumpere batoane produse de Master Foods, Nestle, Kraft, Cadbury si Ulker Turkey, producatorii detinand anul trecut, din punct de vedere valoric, 88% din piata, in avans cu 3,5 puncte procentuale. In general, cea mai mare parte a vanzarilor de dulciuri s-a realizat in magazinele alimentare, acestea fiind urmate de hipermarketuri si supermarketuri.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO