Companii

Nikos Anyfantis, Heidi: Ne repozitionam pentru a ne diferentia mai bine pe piata

Nikos Anyfantis, Heidi: Ne repozitionam pentru a ne diferentia mai bine pe piata

Nikos Anyfantis, directorul de marketing Heidi Chocolats Suisse

29.08.2006, 19:00 249

Nikos Anyfantis, directorul de marketing al producatorului de ciocolata Heidi, pregateste o repozitionare a brandului spre partea superioara a segmentului premium, pentru a se putea diferentia mai bine de concurentii sai directi.
Strategia de repozitionare a brandului Heidi va implica investitii de aproximativ un milion de euro in acest an, incluzand bugetul pentru lansari de noi produse.
"In cei peste zece ani de cand ne aflam in Romania, piata s-a schimbat foarte mult, iar noi nu am reusit sa ne diferentiem puternic de concurentii de pe segmentul premium. Noua strategie de comunicare va viza tocmai acest lucru", a afirmat Nikos Anyfantis, directorul de marketing al companiei Heidi Chocolats Suisse.
In plus, segmentul premium al ciocolatei are potential de crestere mai insemnat decat cel mediu, odata cu dezvoltarea pietei in ansamblu pe baza cresterii puterii de cumparare a romanilor.
"Asa cum se intampla si pe alte piete, segmentele premium si economic tind sa castige tot mai mult teren, in detrimentul celui mediu", a comentat Anyfantis. El estimeaza segmentul premium la aproximativ 10% din piata ciocolatei in prezent.
Noua strategie de comunicare pentru pralinele Heidi va viza asocierea acestor produse cu ideea de cadou, ceea ce a determinat acordarea unei atentii mai mari ambalajelor.
"Schimbarea ambalajelor ne-ar putea aduce costuri suplimentare, pe care insa nu le putem pune in pret, deoarece consumatorul roman nu este dispus sa plateasca in plus pentru un ambalaj mai atragator", a explicat Anyfantis.
El a adaugat ca in marketing, este foarte important sa cunosti comportamentul consumatorului din contactul direct cu el, si nu neaparat din rezultatul unor cercetari de piata.
Lansarile de noi produse Heidi sunt programate in perioada sarbatorilor si in preajma zilelor onomastice, cand vanzarile de ciocolata si in special de praline cresc simtitor.
"In aceste perioade, consumatorii, indiferent de veniturile pe care le au, se indreapta mai mult spre ciocolata premium, pentru ca vor o calitate superioara si un ambalaj special", a adaugat Anyfantis. El spune ca in luna septembrie Heidi va lansa pe piata gama de tablete de ciocolata crunchy (cu interior crocant precum cereale - nr. red.).
Brandul Heidi a fost conceput inca de la inceput, in urma cu aproximativ 12 ani, pentru consumatorul din Romania, el fiind prezent doar pe piata locala.
"Heidi este versiunea accesibila la pret a brandului elvetian Lederach (afacere de familie dezvoltata de Rudolph Lederach in anii '50 - Lederach este si proprietarul Heidi - n. red.). Marca a fost conceputa pentru piata din Romania, unde puterea de cumparare este mult mai mica decat in Elvetia", a spus Anyfantis.
Produsele din ciocolata Lederach sunt vandute in Elvetia prin cofetarii si in propriul lant de aproximativ 40 de ciocolaterii.
"Domnul Lederach (proprietarul Heidi - n. red.) ne spune uneori ca vindem prea ieftin in Romania. Vazute din perspectiva unui elvetian, preturile sunt intr-adevar prea mici, dar nu si raportate la puterea de cumparare a romanilor", a mai afirmat Anyfantis.
Nikos Anyfantis conduce departamentul de marketing la Heidi de 8 luni, dupa ce timp de 10 ani a lucrat pentru Star Foods Romania.
Cifra de afaceri a Heidi s-a ridicat anul trecut la aproape 7 mil. euro, valoare apropiata de cea inregistrata in anul 2004.
Compania Heidi Chocolats Suisse a fost infiintata in anul 1994 cu 15 salariati, iar in prezent numara peste 300 de angajati, inclusiv in productie. Compania detine o unitate de productie de ciocolata in Bucuresti si o fabrica de lapte praf la Timisoara, care deserveste doar productia proprie de ciocolata.
Heidi Chocolats Suisse face parte din Laderach Chocolatier Suisse, care este o afacere dezvoltata de familia Lederach in Elvetia.
In afara de brandul Heidi, grupul Lederach este prezent pe piata romaneasca si cu ciocolateriile Lederach, in care sunt comercializate produse importate din Elvetia. In prezent, sunt trei ciocolaterii deschise in Bucuresti (centrul comercial Plaza Romania), Timisoara si Iasi, iar compania cauta locatii potrivite pentru extinderea lantului.
Acest concept de magazin este foarte dezvoltat in Elvetia, unde grupul Lederach isi comercializeaza produsele atat in ciocolaterii, cat si in mici cofetarii.
Cei mai mari jucatori de pe piata romaneasca a ciocolatei sunt Kandia-Excelent (cu brandurile Kandia, Laura, Anda, Rom), Supreme Chocolat (Primola, Anidor, Novatini), Kraft Foods Romania (Poiana, Africana, Suchardine, Milka, Toblerone, Smash) si Heidi Chocolats Suisse (brandul Heidi).
Ultimele estimari ale pietei ciocolatei ridicau valoarea acesteia la 120-150 mil. euro anual, dintre care aproximativ 70% reprezinta de tabletele de ciocolata.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO