Companii

Norvegienii de la Orkla au platit 16 mil. euro pentru producatorul margarinei Linco

10.08.2006, 18:56 46

Compania Orkla Foods Romania, un jucator important pe piata locala a bunurilor de larg consum, a platit 16,3 mil. euro pentru achizitia producatorului de margarina Royal Brinkers Romania, tranzactie anuntata in luna decembrie a anului trecut.
Orkla Foods Romania (OFR) a preluat 95,35% din capitalul social de la RBH International BV, platind 15,53 mil. euro, potrivit informatiilor publicate de companie in Monitorul Oficial. OFR a mai cumparat si 4,64% din actiuni de la Brinkers Bernardus Hubertus Cornelis, pentru 757.000 de euro. Potrivit aceleiasi surse, Brinkers Bernardus a mai vandut 0,01% din partile sociale catre Orkla Foods AS, pentru 582 de euro.
Grupul norvegian Orkla si filiala din Romania au achizitionat integral in decembrie 2005 pachetul de actiuni al companiei Royal Brinkers Romania, al doilea producator de margarina de uz casnic din tara, prin marcile Linco, Holland si Unirea.
In urma tranzactiei, Orkla a mai achizitionat si cele doua platforme pe care Royal Brinkers le detine in Romania: fabrica de margarina din Bucuresti si cea de aluaturi congelate din Iasi.
Piata margarinei a avut anul trecut o valoare de peste 35 mil. euro, la un consum de aproximativ 23.000 de tone, potrivit datelor companiei de cercetare de piata AC Nielsen. Potrivit acelaiasi surse, primii trei producatori de margarina raportat la vanzarile volumice au fost Unilever, Royal Brinkers si Orkla Foods Romania. Cele trei companii au detinut anul trecut peste 95% din piata.
OFR detine marcile de margarina Wiesana, Fr?hst?ck si Bunatati de la Bunica, la acestea adaugandu-se dupa preluare cele trei branduri din portofoliul Royal Brinkers. In prezent, portofoliul Orkla include noua branduri, dintre care sase de margarina, aceasta categorie fiind cel mai important motor de crestere pentru businessul norvegienilor.
Potrivit unor estimari recente oferite de companie, Orkla mizeaza in acest an pe cresteri de 10-25% pentru toate categoriile de produse. Pentru a-si atinge obiectivele de vanzari Orkla are la dispozitie un buget de promovare de 3 mil. euro in a doua jumatate a acestui an.
Reprezentantii Orkla spun ca nu au luat inca o decizie privind portofoliul de branduri din segmentul margarinei sau o eventuala restructurare a acestuia.
Potrivit informatiilor Orkla, compania detine in acest moment o cota volumica de piata de 50% pe segmentul margarinei. Cel mai mare competitor al OFR pe acest segment este Unilever, companie care detine brandurile Rama si Delma si care detine o cota de piata de 50%, potrivit datelor companiei care citeaza AC Nielsen. Orkla si Unilever concureaza si pe segmentul mustarurilor. Principalii concurenti ai OFR pe piata conservelor de pate sunt Scandia, Hame si Antrefrig. Cu Hame, Orkla concureaza si pe segmentul de ketchup.
Grupul norvegian Orkla a intrat in Romania in 2002, prin achizitionarea companiei Topway Food.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO