România produce detergenţi, săpunuri şi produse de îngrijire în valoare de jumătate de miliard de lei, iar mai bine de 80% din piaţă este concentrată în mâinile a doar nouă companii dintr-un total de 201.
Această situaţie arată faptul că există foarte mulţi jucători mici, a căror producţie are doar acoperire locală sau regională. În top există doar trei companii internaţionale cu acoperire naţională - P&G, InsterstarChim şi Unilever - de mari dimensiuni, cu afaceri ce variază de la 65 mil. lei la 146 mil. lei. În următorii ani piaţa s-ar putea concentra şi mai mult odată cu intrarea în România a germanilor de la Dalli, companie care produce marcă privată pentru retaileri internaţionali precum Lidl şi dm Drogerie Markt. Nemţii au intrat oficial pe piaţa de producţie de detergent în toamna lui 2014 prin preluarea fabricii de la Timişoara a Procter& Gamble unde se realizau branduri precum Fairy, ACE şi Ariel, Bonux, Tide. Gigantul american a păstrat pentru moment fabrica din Urlaţi, unde realizează produse pentru îngrijriea părului.
„Intrarea pe piaţă a Dalli va schimba raporturile de forţă din producţia locală de detergent. Mai mulţi retaileri se vor îndrepta către germani pentru producţia de marcă privată astfel că cei mai afectaţi vor fi micii jucători care se bazează pe producţia de marcă privată“, spune Kostas Fidanakis, directorul comercial al InterstarChim.