Companii

Noul CFO al Altex: De acum mizam pe faptul ca romanului ii place sa aiba lucruri de calitate in casa

Noul CFO al Altex: De acum mizam pe faptul ca romanului ii place sa aiba lucruri de calitate in casa

Alina Bulgariu, noul CFO al Altex: Se dezvolta zeci de ansambluri rezidentiale, iar romanului ii place sa aiba lucruri de calitate in casa, astfel ca isi va cumpara bunuri cu o valoare peste medie.

25.10.2007, 14:15 374

Cel mai mare retailer de electronice si electrocasnice de pe piata locala si-a recrutat noul director financiar de la unul dintre principalii jucatori din industria tutunului. Pentru Alina Bulgariu, noul CFO al Altex, dimensiunea businessului nu se schimba prea mult, afacerile Altex, respectiv cele al JTI aflandu-se la un nivel aproape similar.
Cu toate acestea, Bulgariu spune ca in retailul de electrocasnice, ca de altfel in toata piata FMCG (bunuri de larg consum), consumatorul este cel care dicteaza regulile expansiunii.
"Altex difera foarte mult de JTI Romania, in primul rand pentru ca este o companie care vinde direct catre consumator. Este vorba de retail direct, sector care are complicatiile sale", spune ea.
Alina Bulgariu are 37 de ani si a lucrat in departamentul financiar al producatorului de bauturi racoritoare Coca-Cola HBC Romania, ca apoi sa intre in structurile producatorului de tigarele JTI Romania, unde a evoluat pana la functia de CFO. In cadrul Altex, una dintre misiunile Alinei Bulgariu este de a asigura in continuare sursele de finantare pentru dezvoltarea retailerului, care numai in acest an si-a marit suprafata de retail cu 20.000 de metri patrati, ajungand la aproape 100.000 de metri patrati.
"Piata nu este saturata si exista loc de consolidare, moment care se apropie. Compania este in crestere, va atinge vanzari de 300 de milioane de euro, iar consolidarea pozitiei este foarte importanta", a declarat Bulgariu.
Dezvoltarea retailerului vine intr-o perioada in care piata de profil a revenit pe crestere, valoarea totala se apropie de 1 miliard de euro, iar noi jucatori, precum Teknosa si Tehnomarket, au anuntat deja planuri ambitioase de expansiune.
"Imi propun ca departamentul financiar sa tina pasul cu obiectivul de dezvoltare al companiei", spune Bulgariu, mentionand ca pentru moment continua planul stabilit la inceputul anului si preluat in urma cu o luna de la predecesoarea ei, Mihaela Mitescu, care a fost promovata in functia de vicepresedinte si a devenit membru in board-ul Altex. "Astept acum finalul anului pentru a definitiva strategia pentru 2008 si pentru a stabili noile sarcini ale departamentului pe care il conduc", completeaza ea.
Anul viitor va aduce insa si o intetire a luptei pentru primul loc in piata electrocasnicelor, Domo anuntand, dupa preluarea de catre fondul de investitii Equest si introducerea brandului Tehnomarket in Romania, ca urmareste sa ajunga din urma Altex si sa ocupe prima pozitie in functie de vanzari.
"De aceea, rolul departamentului financiar este important. Ca in orice companie, trebuie mai intai sa furnizeze informatiile necesare pentru deciziile strategice", spune Bulgariu.
Cresterea companiei la nivel national, dar si pe plan international, dupa cum a anuntat recent CEO-ul Altex, Dan Ostahie, ar putea motiva cresterea tuturor departamentelor si in special a celui financiar, a subunitatilor care vor avea cea mai mare dinamica. "Probabil ca la un moment dat vom majora numarul de angajati din departamentul financiar. Legat de extinderea companiei pe pietele vecine, entitatile de afara vor fi independente si vor avea propriul departament financiar. Probabil, Altex Bucuresti, Romania, va functiona ca un hub regional", spune Bulgariu. In 2008 compania va demara planul de expansiune regionala prin deschiderea primelor magazine in Bulgaria, plan mai vechi, abandonat in 2005 din cauza rezultatelor mai putin satisfacatoare la nivel local.
Cat despre directia de dezvoltare a pietei in care activeaza, CFO-ul Altex vede o crestere in special pe produse de calitate, pe branduri cunoscute, proces similar cu cel al pietelor vestice.
"Se dezvolta zeci de ansambluri rezidentiale, iar romanului ii place sa aiba lucruri de calitate in casa, astfel ca isi va cumpara bunuri cu o valoare peste medie", considera directorul financiar al Altex.
Chiar daca nu activeaza de mult timp in piata electronicelor si electrocasnicelor, preluand functia de director financiar in cadrul Altex in urma cu o luna, Bulgariu subliniaza principala caracteristica a domeniului, si anume consumatorul. Acesta determina astfel directia in care se indreapta compania si de altfel si ritmul de dezvoltare, pentru ca decizia de achizitionare a unui bun de folosinta indelungata nu depinde doar de notorietatea brandului, ci si de venitul mediu.
Spre deosebire, pentru o companie din industria tutunului, precum JTI Romania, unde Bulgariu a detinut prima data functia de manager financiar, fiind promovata ca CFO dupa 3 ani si jumatate, dinamica pietei este data de schimbarile legislative si de managementul costurilor, element extrem de important intr-un mediu concurential cu o cerere saturata.
"Este vorba de un alt fel de promovare, diferita de cea a companiilor din FMCG. La JTI aveam doar relatii 'business to business', in timp ce aici este vorba de legatura directa cu consumatorul." Ea spune ca principala schimbare pe care a impus-o in cadrul producatorului de tutun a fost reorganizarea structurii de monitorizare a activitatilor financiare dintr-una axata pe entitati intr-una organizata pe procese.
"Toate modificarile au fost facute pentru a putea evalua fiecare business unit in parte. Si a fost o modificare primita foarte bine. In cadrul Altex este prea devreme sa spun ce anume necesita schimbari, dar vom vedea pe parcurs dupa ce voi avea sansa de a evalua intreaga activitate a departamentului", a adaugat Bulgariu.
Bulgariu spune ca dupa o anumita vreme s-ar putea indrepta chiar si spre consultanta sau spre dezvoltarea unor proiecte de business. "Nu este neaparat sa ies la pensie din postura de CFO. Imi place sa ma implic in strategie si dezvoltare, dar deocamdata am un proiect in cadrul Altex", a adaugat ea.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO