Companii

O „armată“ de peste 1.300 de angajaţi produce lângă Bucureşti haine de 40 de milioane de euro pentru britanici

O „armată“ de peste 1.300 de angajaţi produce...

Autor: Cristina Roşca

21.12.2013, 15:28 7827

Peste 1.300 de angajaţi, 700.000 de haine produse lunar pentru retaileri internaţionali precum Top Shop, Primark sau Debenhams, două fabrici, un centru de prototipuri şi afaceri de peste 40 de milioane de euro, aşa s-ar rezuma pe scurt businessul producătorului de textile Alison Hayes în România.

Cum mergi de la Bucureşti spre Urziceni, chiar înainte de intrarea în oraş, câteva ma­şini stau aşezate cu­minţi în faţa unei hale de pro­ducţie fără nu­me sau brand care să troneze dea­supra. Aici este centrul de pro­­totipuri al produ­că­to­ru­lui de textile Ali­son Hayes, cu sediul în Marea Britanie însă cu acţionariat ci­priot. Tot aici, în spaţiul construit de la zero de ac­ţionari, se va muta în perioada urmă­toa­re şi fabrica pe care compania o opera într-un alt spaţiu, tot în Urziceni, însă în chirie.

Nicolas Georghiades (42 de ani), directorul operaţional al Alison Hayes şi unul dintre acţionari, spune că această mutare ajută compania din punctul de vedere al administrării, al logisticii şi din punct de vedere al costurilor.

Brandul Alison Hayes nu spune multe, însă numele său este legat de cel al Debenhams, Top Shop şi Primark, unii dintre cei mai importanţi retaileri de modă din Marea Britanie şi Irlanda. Com­pania britanică produce la Urziceni şi Buzău lunar sute de mii de articole de îm­brăcăminte, iar dintre acestea circa 95% iau drumul exportului.

„Am intrat în România în februarie 1994, întâi am deschis fabrica din Urziceni, iar apoi ne-am extins în Bu­zău. În total, în aproape două decenii, am investit peste 25 de milioane de euro în terenuri, construcţii şi utilaje. Astăzi totul este proprietate proprie, nu mai avem nimic închiriat.“

La circa 60 de kilometri de Bucu­reşti, „la şosea“, Alison Hayes a dez­voltat de la zero o hală de producţie un­de iniţial a aşezat „sample room-ul“, după cum îl numeşte Nicolas Geor­ghia­des. „Este o extensie a biroului de de­sign de la Londra. Designerii noştri pun pe hârtie modele, iar apoi le trimit la Urziceni, unde angajaţii români fac tiparul şi apoi primul articol din fiecare model. Forţa de muncă bine pregătită ne-a determinat să nu avem doar pro­ducţie la nivel local, ci şi să ne extindem ac­ti­vităţile. Oamenii de la Urziceni înţe­leg ce vor designerii şi transpun un de­sen în haine.“ Produsele realizate aici sunt apoi trimise spre aprobare clien­ţilor companiei din Marea Britanie şi Irlanda. După ce branduri precum De­benhams sau Top Shop şi-au dat apro­barea, hainele intră în producţia de ma­să atât în România, cât şi în Vietnam.

Citiţi mai multe detalii aici

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 16.12.2013

ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Imobiliare şi altele). Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286, tel. mobil: 0766.606.994) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro sau stefan.paraschiv@m.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO